جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اقامت طولانی مدت ترکیه

اجازه اقامت طولانی مدت در مواد ۴۲ تا ۴۵ قانون اتباع خارجی و حمایت بین المللی شماره ۶۴۵۸ تنظیم شده است. علاوه بر این، مجوزهای اقامت طولانی مدت در مواد ۴۰ تا ۴۳ آیین نامه اجرای حفاظت بین المللی، قانون اتباع خارجی تنظیم شده است. 

اتباع خارجی که می توان برای آنها اجازه اقامت طولانی مدت صادر کرد چه کسانی هستند؟

  • برای اتباع خارجی که حداقل هشت سال بدون وقفه با اجازه اقامت در ترکیه اقامت داشته باشند و یا شرایطی را که وزارت تعیین می کند رعایت کنند، با تایید وزارت، توسط استانداری ها مجوز اقامت نامحدود صادر می شود.
  • پناهندگان، پناهندگان مشروط و دارندگان وضعیت حمایت فرعی، دارندگان اجازه اقامت بشردوستانه و کسانی که تحت حمایت موقت هستند، حق انتقال به اجازه اقامت طولانی مدت را ندارند.

 

حقوق ارائه شده توسط اجازه اقامت طولانی مدت:

خارجیان دارنده اجازه اقامت طولانی مدت؛ آنها می توانند از حقوق اعطا شده به اتباع ترکیه بهره مند شوند مشروط بر اینکه حقوق آنها در زمینه تامین اجتماعی به جز الزام به انجام خدمت سربازی،  ورود به مشاغل دولتی و معافیت واردات خودرو و مقررات مندرج در بخش ویژه قانون محفوظ است.

قصد اخذ شهروندی دارید؟
اختصاصی

شرایط درخواست مجدد برای خارجیانی که مجوز اقامت طولانی مدت آنها لغو شده است.

اجازه اقامت خانوادگی ترکیه را می توان برای یک دوره حداکثر سه سال در یک زمان صادر کرد. مدت مجوز اقامت خانواده به هیچ وجه نمی تواند از مدت مجوز اقامت اسپانسر بیشتر باشد.

برای صدور اجازه اقامت خانوادگی، اتباع خارجی باید شرایط مندرج در ماده ۳۵ قانون اتباع خارجی و حمایت بین المللی را داشته باشند.

برای احراز شرایط مورد نظر برای حامی، حامی باید دارای بیمه درمانی معتبر که کلیه اعضای خانواده را تحت پوشش قرار می دهد، دارای درآمد ماهانه حداقل یک سوم حداقل دستمزد به ازای هر نفر، دارای مدرک سابقه کیفری که مرتکب نشده باشد، جنایت علیه نظم خانواده در پنج سال گذشته، حداقل یک سال در ترکیه اقامت داشته باشید و در سیستم ثبت آدرس ثبت نام کرده باشید.

اقامت طولانی مدت ترکیه

سوالات متداول

برای صدور اجازه اقامت طولانی مدت، اتباع خارجی باید شرایط مندرج در ماده ۴۳ این قانون را داشته باشند.

  • داشتن حداقل هشت سال اقامت بدون وقفه در ترکیه با مجوز اقامت (نصف مدت اجازه اقامت دانشجویی در ماده ۳۸ قانون و کلیه مجوزهای اقامت دیگر در محاسبه هشت سال بدون وقفه محاسبه می شود).
  • عدم دریافت کمک اجتماعی در سه سال گذشته
  • داشتن درآمد کافی و منظم برای تأمین معاش خود یا خانواده در صورت وجود.
  • داشتن بیمه درمانی معتبر
  • تهدیدی برای نظم عمومی یا امنیت عمومی نباشد (به استثنای خارجی هایی که توسط هیئت سیاست های مهاجرت مناسب تشخیص داده می شود)
  • اجازه اقامت طولانی مدت به طور نامحدود صادر می شود.

لغو مجوز اقامت طولانی مدت توسط فرمانداری ها انجام می شود.

  • اگر خارجی برای نظم عمومی یا امنیت عمومی تهدید جدی باشد

  • اگر فرد خارجی به دلایلی غیر از بهداشت، تحصیل یا خدمات عمومی اجباری در کشورش بیش از یک سال در خارج از ترکیه باشد، اجازه اقامت طولانی مدت وی لغو می شود.

مهاجرت، زندگی و سرمایه‌گذاری در ترکیه

Investment in Turkey

اشتراک خبرنامه رایگان

برای دریافت آخرین خبرها،‌ پیشنهاد‌ها و مقالات ایمیل خود را وارد کنید

ارتباط با ما

Barbaros Mahallesi, Moreleylak Sk. No:2B , Andromeda Residence 34756 Ataşehir/İstanbul

© تمامی حقوق برای لینکین ترکیه محفوظ است. ۱۳۹۹ – ۱۴۰۳

پروژه با موفقیت به صفحه مقایسه افزوده شد.

حداکثر ۳ پروژه را می‌توانید با یکدیگر مقایسه کنید.