جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
فهرست عناوین مقاله
درخواست مشاوره :
خرید-ملک-در-ترکیه
تاریخ انتشار مطلب
سرعت فرایند انجام این کار متعجب می‌شوند. البته این مدت زمان به شرایطی نیز بستگی دارد. به طور مثال وضعیت اقتصادی شما یا نوع ملکی که قصد خرید آن را دارید.
فهرست عناوین مقاله

اگر به دنبال راحت‌ترین مقصد برای خرید ملک در خارج از کشور هستید، ترکیه را در صدر لیست خود قرار دهید. در سال‌های اخیر، سرمایه گذاری در ترکیه به دلایل مختلفی از جمله ساده بودن فرایند اداری آن، بسیار مورد توجه افراد خارجی قرار گرفته است. این کشور بزرگ که بیش از 783 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد، برای سرمایه‌گذاران مسکن و همینطور خریدارانی که برای گذراندن اوقات فراغت در کشوری دیگر، اقدام به خرید ملک در ترکیه می‌کنند، بسیار جذاب است.

شاید تصور کنید که به خاطر تبلیغات یا صرفاً سادگی خرید ملک در ترکیه است که چنین پیشنهادی را به شما می‌دهیم. اما آمار و ارقام در سال‌های گذشته، استقبال شگفت‌انگیز افراد خارجی برای سرمایه گذاری در ترکیه را نشان می‌دهد که ما را از چنین تصمیمی مطمئن‌تر می‌سازد. فقط در سال 2019، بیش از 45 هزار خارجی در نقاط مختلف کشور ترکیه، به خصوص استانبول -بخش آسیایی و اروپایی- ویلا و آپارتمان خریداری کرده‌اند.

اگر شما هم قصد سرمایه گذاری یا گرفتن تابعیت در ترکیه را دارید، می‌توانید با شماره‌های درج شده در وب سایت تماس بگیرید تا همکاران ما، شما را راهنمایی کنند. در این فاصله، برای آشنایی بیشتر با مزایای خرید ملک در ترکیه، ادامه مطلب را از دست ندهید.

چرا ترکیه یکی از راحت‌ترین کشورها برای خرید ملک است؟

1: پایین بودن مدت زمان مورد نیاز برای خرید

بسیاری از افرادی که برای خرید ملک در ترکیه اقدام می‌کنند، از سرعت فرایند انجام این کار متعجب می‌شوند. البته این مدت زمان به شرایطی نیز بستگی دارد. به طور مثال وضعیت اقتصادی شما یا نوع ملکی که قصد خرید آن را دارید. حتی تازه ساخت، قدیمی یا بازسازی شده بودن ملک نیز ممکن است در مدت زمان مورد نیاز برای خرید و انجام کارهای مربوط به آن، موثر باشد. اما به طور کلی تمام این فرایند طی سه هفته کاری به پایان می‌رسد.

2: قیمت مناسب و مقرون به صرفه

یکی از دلایلی که افراد، کشور ترکیه را برای سرمایه گذاری انتخاب می‌کنند، قیمت پایین و صرفه‌پذیری اقتصادی آن است که باعث شده در تامین مالی هزینه خرید ملک مشکلی نداشته باشند. آن دسته از افرادی که می‌خواهند به طور ثابت در ترکیه زندگی کنند، خانه‌شان را در کشور خود می‌فروشند و یا اجاره می‌دهند و به راحتی یک واحد در ترکیه خریداری می‌کنند. قیمت آپارتمان در این کشور به طور میانگین از 65 هزار یورو شروع می‌شود.

3: کم بودن هزینه‌های خرید

فاکتور دیگری که در کنار قیمت خود ملک می‌بایست مدنظر قرار بگیرد، هزینه‌های جانبی نقل و انتقال است. این هزینه‌ها شامل دستمزد وکیل، مترجم، دفتر اسناد رسمی، تمبر مالیاتی و عوارض می‌شود. خبر خوب اینکه در هنگام خرید ملک در ترکیه، کل این هزینه‌ها تقریباً برابر با 9 درصد قیمت خواهد بود. که به نسبت سایر کشورها بسیار منصفانه است. اگر قصد سرمایه گذاری در ترکیه را دارید، ما از همان ابتدا یک پلن پرداخت برای شما مشخص می‌کنیم که بدانید در طی این مسیر چه هزینه‌هایی باید انجام شود و در هر مرحله، چه مقدار پول می‌بایست پرداخت کنید.

4: فارغ از دغدغه زبان

یکی از نگرانی‌های افراد خارجی برای سرمایه گذاری در کشورهای دیگر، مساله زبان است. از آنجایی که ترکیه یک مقصد توریستی و شناخته شده به حساب می‌آید، اغلب افراد با زبان انگلیسی آشنا هستند. در شهرهایی مانند آنتالیا بسیاری از مردم محلی زبان‌های آلمانی و روسی را می‌دانند. در کاپادوئیه هم که مردم سالانه میزبان توریست‌های چینی زیادی هستند، حتماً افرادی را پیدا می‌کنید که به چینی مسلط باشند. از طرفی به دلیل همسایگی ترکیه و کشورمان ایران، بسیاری از مردم این کشور، می‌توانند به زبان فارسی با ما صحبت کنند و بخش بزرگی از هموطنان ما نیز به زبان ترکی آشنا هستند.

ترکی خرید ملک در ترکیه، ساده‌تر از همیشه | چرا ترکیه، یکی از راحت‌ترین کشورها برای خرید ملک است؟

به همین خاطر تفاوت زبان و برقراری ارتباط برای سرمایه گذاری در ترکیه یا زندگی در آن، برای شما دغدغه‌ای به دنبال نخواهد داشت. گرچه وقتی صحبت از پر کردن فرم‌های قانونی و امضا کردن اسناد اداری باشد، بهتر است که از یک مترجم رسمی شناخته شده کمک بگیرید. اما به طور کلی، مشکلی از نظر زبان در فرایند خرید ملک در ترکیه نخواهید داشت.

نکات مهم و کاربردی برای خرید ملک در ترکیه

تمام خریداران و فروشندگان خارجی، به وکیل نیاز ندارند؛ اما توصیه ما این است که برای یک سرمایه گذاری امن، از یک وکیل مورد اعتماد کمک بگیرید. وکیل، مسئول تمامی قراردادها، مبالغی که رد و بدل می‌شود، بررسی اسناد قانونی، گرفتن سند ملک، موارد حقوقی و جزئیات آن است. به علاوه چانه زدن روی قیمت ملک را نیز به جای شما انجام می‌دهد. گاهی اوقات فروشنده‌های ملک در ترکیه به دلیل عجله‌ای که در نقد کردن پول خود دارند، درخواست تخفیف شما را قبول می‌کنند و یک معامله بسیار خوب نصیب شما می‌شود.

البته اگر متوجه شدید که یک ملک به نسبت ارزان قیمت، مدت زیادی در آگهی‌ها دیده می‌شود، کمی شک کنید. چراکه هیچ ارزانی‌ای بی حکمت نیست! بسیاری از نماینده‌های آژانس املاک، منتظر ملک‌های ارزان قیمت و مقرون به صرفه هستند تا آنها را با قیمت بالاتری به مشتریان جدید بفروشند. پس اگر کمی هوشیار و پیگیر باشید، می‌توانید یک مورد خوش قیمت در ترکیه پیدا کنید. در این میان ما در کنار شما هستیم تا طبق قوانین حقوقی خرید ملک در ترکیه، بتوانید بهترین گزینه‌ها را بررسی و سرمایه گذاری درستی انجام دهید.

5 دلیل برای سرمایه گذاری در ترکیه

گزینه‌های متعدد برای انتخاب:

بیست سال پیش اگر کسی می‌خواست در کشور دیگری مانند ترکیه ملکی بخرد، احتمالاً گزینه‌های چندانی برای انتخاب پیش روی خود نداشت. بازار املاک ترکیه در آن سال‌ها پر شده بود از خانه‌ها و آپارتمان‌های قدیمی و نه چندان مناسب برای سرمایه گذاری. اما حالا همه چیز تغییر کرده است. فرقی نمی‌کند بخواهید یک آپارتمان کلید نخورده در ترکیه بخرید یا به دنبال یک واحد تازه نوسازی شده یا حتی ویلا باشید؛ در لیست ملک‌های موجود برای فروش، گزینه مورد نظر خود را پیدا خواهید کرد.

البته بعضی از شهرها مانند کلکان به ویلاهای لاکچری و بزرگ خود معروف هستند و انتخاب مناسبی برای افراد ثروتمند به حساب می‌آیند. اما در شهرهای دیگری همچون آنتالیا یا فتحیه، گزینه‌های متنوع و زیادی دارید که بسته به بودجه و شرایط خود می‌توانید هرکدام را انتخاب کنید.

نرخ تبدیل ارز به لیر:

وقتی قرار باشد ارز رایج کشور خود را به لیر ترکیه تبدیل کنید، متوجه نرخ شگفت‌انگیز آن می‌شوید. در حال حاضر به ازای هر یک دلار می‌توانید تقریباً 10 لیر دریافت نمایید. هنگامی که می‌خواهید برای خرید ملک در ترکیه پول خود را به لیر تبدیل کنید، به سراغ شرکت‌هایی بروید که نرخ تبدیل ارز بالاتری نسبت به بانک‌ها ارائه می‌کنند.

به لیر خرید ملک در ترکیه، ساده‌تر از همیشه | چرا ترکیه، یکی از راحت‌ترین کشورها برای خرید ملک است؟

گرفتن تابعیت در ترکیه از طریق سرمایه گذاری:

اگر قصد خرید یک ملک گران قیمت را داشته و حداقل 250 هزار دلار بودجه برای اینکار در نظر گرفته باشید، می‌توانید برای گرفتن تابعیت در ترکیه نیز اقدام کنید. تنها کاری که بایستی انجام شود، نگهداری از ملک به مدت حداقل 3 سال است. یعنی در سال‌های اولیه، اجازه فروش آن ملک را نخواهید داشت. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با برنامه تابعیت در ترکیه از طریق سرمایه گذاری، این مطلب را مطالعه کنید.

سبک زندگی و آب و هوای فوق العاده:

ترکیه یکی از توریستی‌ترین کشورهای دنیاست که همه ساله تعداد زیادی از مردم دنیا را به سوی خود جذب می‌کند. همین امر باعث شده که بسیاری از خارجی‌ها بخواهند که در این کشور سرمایه گذاری و زندگی کنند. آب و هوای مطبوع و دلچسب این کشور در فصل‌های مختلف نیز نقش مهمی در این حجم استقبال ایفا می‌کند. به علاوه میهمان‌پذیری مردم ترکیه و سبک زندگی آنها، تجربه لذت‌بخشی برای شما، چه به عنوان توریست و چه به عنوان شهروند، خواهد بود.

هزینه‌های پایین زندگی در ترکیه:

در مقایسه با کشورهایی همچون آمریکا، انگلیس یا کشورهای اروپایی مانند پرتقال و اسپانیا، هزینه‌های زندگی و نگهداری خانه در ترکیه، بسیار پایین است. آب، بیمه، عوارض شهرداری و سایر موارد این چنینی، ارزان هستند و حتی نیازی نیست همانند کشورهای دیگر برای لایسنس تلویزیون هزینه‌ای پرداخت کنید. بعضی از اتباع خارجی که برای گذراندن تعطیلات خود در کشوری دیگر، اقدام به خرید ملک در ترکیه می‌کنند، می‌توانند به راحتی از پس هزینه‌های استخر اختصاصی، خدمتکار و یک زندگی مرفه بر بیایند. گرچه شما می‌توانید از این فرصت استفاده کرده و با یک سبک زندگی ارزان‌تر در ترکیه، پول قابل توجهی را پس‌انداز کنید.

برای سرمایه گذاری در ترکیه کدام شهر را انتخاب کنیم؟

خریداران خارجی، شهرهای مختلفی را برای سرمایه گذاری در ترکیه انتخاب می‌کنند؛ اما از میان آنها استانبول و آنتالیا بیش از همه مورد توجه قرار می‌گیرد. اینکه کدام شهر از ترکیه را برای خرید ملک انتخاب کنید، تا حد زیادی به شما بستگی دارد؛ از چه سبک زندگی‌ای لذت می‌برید، چقدر بودجه دارید و هدف‌تان از خرید ملک در ترکیه چیست؟ با مواردی که در این مقاله مطرح شد حالا به خوبی می‌دانید که چرا ترکیه، مقصد بسیار خوب و راحتی برای سرمایه گذاری و خرید ملک است. اگر سوالی در این زمینه داشتید، می‌توانید با همکاران ما مطرح کنید تا در اسرع وقت به شما کمک کنند. از همراهی شما تا پایان این مطلب، متشکریم.

درخواست خدمات مشاوره تخصصی

کارشناسان لینکین آماده کمک به شما هستند. می‌توانید از ظریق واتس‌اپ یا فرم تماس وب‌سایت با ما در ارتباط باشید.

 
سوالی دارید؟

کارشناسان لینکین آماده کمک به شما هستند. می‌توانید از ظریق واتس‌اپ یا فرم تماس وب‌سایت با ما در ارتباط باشید.

 
اشتراک‌گذاری
فیسبوک
توییتر
تلگرام
واتس‌اپ
پرینت صفحه
مهاجرت، زندگی و سرمایه‌گذاری در ترکیه

© تمامی حقوق برای لینکین ترکیه محفوظ است. ۱۳۹۹ – ۱۴۰۳

پروژه با موفقیت به صفحه مقایسه افزوده شد.

حداکثر ۳ پروژه را می‌توانید با یکدیگر مقایسه کنید.