جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آیا ترکیه جای خوبی برای زندگی است؟

فهرست عناوین مقاله
درخواست مشاوره :
ترکیه جای خوبی برای زندگی است
آخرین به‌روزرسانی مطلب:
فهرست عناوین مقاله

یکی از سوالات رایجی که از ما پرسیده می‌شود این است که آیا ترکیه جای خوبی برای زندگی است؟ و ما همیشه پاسخ می‌دهیم: بله! بسیاری از اتباع ساکن ترکیه از زندگی خود راضی هستند و این کشور را مقصد ایده‌آلی برای زندگی بازنشستگی می‌دانند. تا امروز، ترکیه محل زندگی هزاران غیر بومی بوده است. مهاجرین شاغل در ترکیه، بیشتر شهرهای بزرگی مانند استانبول، ازمیر و آنکارا را برای زندگی انتخاب می‌کنند در حالی که افراد بازنشسته به سراغ مناطقی مانند اژه یا نواحی ساحلی مدیترانه‌ای این کشور می‌روند. طبیعتاً زندگی در نوار ساحلی یا همان ریویرای ترکیه، مزایای بسیاری هم به دنبال دارد.

پس اگر شما هم می‌خواهید به ترکیه مهاجرت کنید و نمی‌دانید که آیا ترکیه برای زندگی جای خوبی است یا نه، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را دنبال کنید تا بدانید چه چیزی در این “خانه جدید” انتظار شما را می‌کشد.

چرا ترکیه برای زندگی جای خوبی است؟

1: آب و هوای فوق العاده

یکی از مهمترین دلایلی که افراد، ترکیه را برای اقامت خود انتخاب می‌کنند، آب و هوای استثنائی آن است. در طول فصل زمستان، برف‌های پراکنده و هوای خنک دلپذیر شما را سرحال می‌آورد. اگر در مناطق مدیترانه‌ای یا اژه‌ای باشید هم یک تابستان گرم و یک زمستان معتدل انتظارتان را می‌کشد. واقعاً چه آب و هوای فوق العاده‌ای! در منطقه آنتالیا، یک جمله معروف وجود دارد که می‌گوید صبح‌ها اسکی در برف و غروب شنا در دریا… به غیر از ماه ژانویه و فوریه، که فصل‌های بارانی این کشور هستند، تقریباً 300 روز آفتابی را در ترکیه تجربه خواهید کرد.

ترکیه جای خوبی برای زندگی است

2. زندگی در فضاهای باز

این آب و هوای جذاب که از آن صحبت می‌کنیم، یک سبک زندگی خاص هم می‌طلبد: زندگی در فضاهای باز! سبک زندگی‌ای که دکترها همیشه برای سلامتی بیشتر تجویز می‌کنند. یک صبحانه دلچسب در بالکن، ناهار ایتالیایی در روف تاپ گاردن و گذراندن روز در کنار استخر یا ساحل. بعد از آن هم که وقت زندگی شبانه می‌رسد و سرگرمی‌های متنوعی که در خیابان‌های این کشور پیدا می‌شود. آخر هفته‌ها هم سوار ماشین خود می‌شوید و برای یک پیک نیک از نوع ارگانیکش، به سبک سنتی، به دل جاده می‌زنید. بهتر از این هم مگر می‌شود؟

3: غذاهای خوشمزه

با وجود تنوع غذاهای فست فودی در ترکیه، یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این کشور، غذاهای سنتی آن است. آشپزهای ترک روی استفاده از مواد غذایی تازه، سبزیجات و ادویه‌های خاص خود در پخت غذاهای سنتی خانگی تاکید دارند و در اینکار بسیار هم موفق هستند. آشپزی ترکیه فقط به کباب‌های معروفش ختم نمی‌شود. از دسرهای ساده گرفته تا غذاهای اصلی، هرکدام طعمی فراموش‌نشدنی دارند. پس اگر از ما بپرسید آیا ترکیه برای زندگی جای خوبی است، یکبار دیگر پاسخ ما به شما مثبت خواهد بود. آن هم بخاطر غذاهای خوشمزه و منحصر به فردش!

turkish food 11 آیا ترکیه جای خوبی برای زندگی است؟

4: هزینه پایین مسکن

قیمت مسکن و اجاره ملک در ترکیه پایین است. به همین خاطر بیشتر بازنشستگان کشورهای اروپایی و حتی ایرانیان، معتقدند که ترکیه برای زندگی جای خوبی است. این قیمت پایین باعث شده افراد غیر بومی و خارجی بتوانند برای سرمایه‌گذاری و اخذ اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه اقدام کنند. فرایند خرید زمین یا ملک در ترکیه هم بسیار آسان است. تا حدی که اگر تمام مدارک و همینطور پول شما آماده باشد، در یک روز می‌توانید حتی سند ملک خود را هم دریافت کنید!

پس اگر به فکر مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری ملکی هستید، پیشنهاد می‌کنیم این فرصت را از دست ندهید. برای دیدن بهترین پیشنهادات خرید ملک در ترکیه می‌توانید از طریق سایت ما اقدام کنید. اگر سوالی داشتید، همکاران ما آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

5: کم بودن هزینه‌های جاری زندگی

فرصت برای پس انداز کردن پول، در زندگی روزمره بیشتر از هر زمان دیگری ممکن است. افراد بازنشسته در ترکیه می‌توانند بخش قابل توجهی از مقرری خود را ذخیره و سرمایه‌گذاری کنند. چراکه هزینه‌های جاری زندگی در این کشور، به نسبت سایر کشورها، بسیار پایین است. این فرصت خوب هم به خاطر اختلاف نرخ دلار و لیر به وجود آمده است. در نتیجه هزینه زندگی در ترکیه در مقایسه با کشورهای غربی، تقریباً هیچ است.

ترکیه جای خوبی برای زندگی است

به علاوه بسیاری از افرادی که به ترکیه مهاجرت می‌کنند، حجم زیادی از پول خود را در صندوق‌های با بازدهی سود بالا پس‌انداز کرده‌اند. که بعد از پرداخت مالیات، می‌توانند از سود ماهیانه آن به عنوان یک منبع درآمد جانبی استفاده کنند و به اصل سرمایه خود نیز دست نزنند.

6: سواحل و جاذبه‌های گردشگری زیبا

از کوه‌های شمالی کاکار تا سواحل شنی مدیترانه، جاذبه‌های طبیعی ترکیه شما را شگفت زده می‌کند. مکان‌هایی با زیبایی طبیعی همانند صخره‌های پنبه‌ای پاموک‌قلعه و دودکش‌های جن و پری کاپادوکیا که جزو اماکن گردشگری پرطرفدار ترکیه هستند. به علاوه سواحلی که در نوع خود منحصربه‌فردند؛ کاربران پلتفرم تریپ ادوایزر، به ساحل کلوئه پاترا در آلانیا به عنوان بهترین ساحل دنیا امتیاز داده‌اند. گشت و گذار در مناطق زیبای طبیعی این کشور، یکی از بهترین راه‌ها برای فهمیدن این است که آیا ترکیه برای زندگی جای خوبی است یا نه. پس حتماً قبل از مهاجرت و خرید ملک در ترکیه، یک سفر تفریحی و گردشگری به این کشور داشته باشید.

beautiful places in turkey آیا ترکیه جای خوبی برای زندگی است؟

7: فرهنگ اصیل ترکی

وقتی از افراد بازنشسته یا آنهایی که می‌خواهند برای یک زندگی آرام به ترکیه مهاجرت کنند، می‌پرسیم که آیا ترکیه برای زندگی جای خوبی است یا نه، در تایید این سوال، همه به مهمان‌نوازی مردمان ترک اشاره می‌کنند و فرهنگ غنی این کشور؛ یک ضرب المثل رایج در زبان ترکی می‌گوید: “هر غریبه‌ای، یک دوست است.” و شما بعد از زندگی در میان مردم ترکیه، بازتاب واقعی این جمله را در جامعه می‌بینید. همچنین نگاهی که به همسایه‌های جدید دارند، باعث می‌شود به هیچ وجه احساس غریبگی نکنید.

8: بدون دغدغه زبان

یکی از مواردی که افراد برای مهاجرت به کشورهای دیگر در نظر می‌گیرند، بحث زبان است. اما درباره کشور ترکیه، مادامی که شهرهای بزرگ را برای سکونت انتخاب کرده باشید، هیچ نگرانی از بابت زبان نخواهید داشت. چون بیشتر افراد با زبان انگلیسی یا حتی فارسی آشنا هستند. به علاوه که بسیاری از هموطنان ما به زبان ترکی صحبت می‌کنند و می‌توانند تا حدود زیادی با ترک‌زبانان استانبولی نیز ارتباط برقرار کنند.

ترکیه جای خوبی برای زندگی است

8 دلیل خوب که نشان می‌دهد ترکیه برای زندگی جای خوبی است را با هم خواندیم. البته که دلایل بیشتری هم برای این موضوع وجود دارد، مثلاً سیستم بانکداری خوب، اخذ اقامت دائم یا خدمات درمانی. اگر شما هم علاقمند شدید که برای سرمایه گذاری در ترکیه و زندگی در این کشور رویایی، اقدام کنید، می‌توانید مجموعه‌ای از آگهی‌های خرید ملک و زمین را در سایت ما ببینید و در صورت وجود هرگونه سوال با ما در تماس باشید. از همراهی شما عزیزان تا انتهای این مطلب سپاسگزاریم.

درخواست خدمات مشاوره تخصصی

کارشناسان لینکین آماده کمک به شما هستند. می‌توانید از ظریق واتس‌اپ یا فرم تماس وب‌سایت با ما در ارتباط باشید.

 
سوالی دارید؟

کارشناسان لینکین آماده کمک به شما هستند. می‌توانید از ظریق واتس‌اپ یا فرم تماس وب‌سایت با ما در ارتباط باشید.

 
اشتراک‌گذاری
فیسبوک
توییتر
تلگرام
واتس‌اپ
پرینت صفحه
مهاجرت، زندگی و سرمایه‌گذاری در ترکیه

Investment in Turkey

اشتراک خبرنامه رایگان

برای دریافت آخرین خبرها،‌ پیشنهاد‌ها و مقالات ایمیل خود را وارد کنید

ارتباط با ما

Barbaros Mahallesi, Moreleylak Sk. No:2B , Andromeda Residence 34756 Ataşehir/İstanbul

© تمامی حقوق برای لینکین ترکیه محفوظ است. ۱۳۹۹ – ۱۴۰۳

پروژه با موفقیت به صفحه مقایسه افزوده شد.

حداکثر ۳ پروژه را می‌توانید با یکدیگر مقایسه کنید.