جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

8 نکته‌ای که قبل از مهاجرت به ترکیه باید بدانید

فهرست عناوین مقاله
درخواست مشاوره :
مهاجرت به ترکیه
آخرین به‌روزرسانی مطلب:
نکته بسیار مثبت درباره مهاجرت به ترکیه این است که در همان برخوردهای اول متوجه میهمان‌نوازی و خونگرمی مردم محلی این کشور می‌شود. مهم نیست چقدر به زبان ترکی مسلط باشید، همیشه می‌توانید از یک رهگذر آدرس بپرسید و نه تنها راه خود را پیدا کنید، بلکه شاید به یک فنجان قهوه هم دعوت شوید.
فهرست عناوین مقاله

بسیاری از جهانگردان یا بازنشسته‌هایی که برای پیدا کردن یک مقصد خوب برای اقامت طولانی مدت، کشورهای مختلف دنیا را گشته‌اند، به طور مشترک ترکیه و به خصوص شهر آنتالیا را مناسب زندگی و تفریح می‌دانند. اما زندگی در هر جایی، ویژگی‌ها و شرایط خاص خودش را دارد. به همین خاطر در این مطلب به 8 نکته بسیار مهم که باید قبل از مهاجرت به ترکیه بدانید، اشاره خواهیم کرد. اگر شما هم تجربه مشابهی از زندگی در این کشور دارید، خوشحال می‌شویم در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

قبل از مهاجرت به ترکیه، این موارد را فراموش نکنید

هوا گاهی اوقات بسیار گرم است

هیچ توضیحی به اندازه کافی نمی‌تواند شما را برای گرمای ماه ژولای و آگوست ترکیه، آماده کند. بیشتر افراد وقتی به ترکیه سفر می‌کنند توقع دارند کل تابستان را در سواحل زیبای آن سپری کنند. در حالیکه بعضی روزها آنقدر هوا گرم است که حتی نشستن در ساحل هم ناممکن به نظر می‌رسد. نکته مهم‌تر اینکه در بعضی از نواحی این کشور، شاید ماه‌ها هیچ بارش بارانی نباشد.

پس در ماه‌های ژولای و آگوست مراقب در معرض قرار گرفتن آفتاب باشید؛ به ویژه اگر کودک یا سالخورده همراه خود دارید. شاید نیاز باشد در روزهای گرم سال، در آپارتمان یا ویلای خود چند روزی را سپری کنید.

مواد خوراکی، فصلی هستند

در بسیاری از کشورهای اروپایی، شما می‌توانید آناناس را در هر فصلی از سال که خواستید تهیه کنید. اما در ترکیه همه چیز فصلی است. که البته روش طبیعی‌تری برای تغذیه انسان و همینطور کمک به محیط زیست به نظر می‌رسد. اگر بخواهید از محصولات وارداتی استفاده کنید هم سوپرمارکت‌هایی در سطح شهر پیدا می‌شوند که میوه و سبزیجات از سرتاسر دنیا را بفروشند. اما مردم محلی ترکیه، خوراک فصل را ترجیح می‌دهند.

708 8 نکته‌ای که قبل از مهاجرت به ترکیه باید بدانید

طبیعت انسان به سبک غذایی مبتنی بر فصول سال، نزدیک‌تر است. هر میوه و محصول خوراکی‌ای به صورت تازه، طعم و مزه دیگری دارد. برای مثال گوجه فرنگی‌های ترکیه در فصل مناسبش، شاید بهترین طعمی را داشته باشد که تا به حال چشیده‌اید.

باید خود را در معرض دیگران قرار دهید

دوست پیدا کردن در روزهای اول مهاجرت به ترکیه ممکن است کمی سخت به نظر برسد. اگر تصور می‌کنید که به محض مهاجرت به ترکیه می‌توانید با خانواده‌های دیگر دوست شده و به عنوان بخشی از جامعه پذیرفته شوید، بهتر است کمی تجدید نظر کنید. کمی زمان لازم است تا افراد محلی به حضور دائم شما به عنوان همسایه، همکار یا هم محله‌ای خو بگیرند. اما پیشنهادی که ما به شما می‌کنیم این است که خود را در معرض قرار دهید. اگر کسی شما را برای شام دعوت کرد، نه نگویید.

احتمال اینکه بعد از یکبار مهمانی رفتن، دیگران شروع به پذیرفتن شما در جامعه خویش کنند، بسیار زیاد است. البته در این میان آشنایی با زبان ترکی هم می‌توانند کمک زیادی به شما بکند. هرچه بیشتر با زبان و فرهنگ این کشور آشنا باشید، آغوش ترک‌های مهربان به روی شما بیشتر باز می‌شود. می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و در کلاس‌های آموزش زبان ترکی، با سایر مهاجرین و افراد خارجی دوست شوید. این روابط می‌تواند شما را در فرایند اخت شدن با شرایط جدید، یاری دهد.

تفاوت فرهنگی را دست کم نگیرید

نکته بسیار مثبت درباره مهاجرت به ترکیه این است که در همان برخوردهای اول متوجه میهمان‌نوازی و خونگرمی مردم محلی این کشور می‌شود. مهم نیست چقدر به زبان ترکی مسلط باشید، همیشه می‌توانید از یک رهگذر آدرس بپرسید و نه تنها راه خود را پیدا کنید، بلکه شاید به یک فنجان قهوه هم دعوت شوید.

اگر بتوانید ارتباط خوبی با مردم محلی برقرار کنید ممکن است بعد از مدتی کوتاه از آشنایی‌تان، شما را به مهمانی یا جشن عروسی فرزندشان دعوت کنند. شاید این فرهنگ برای اتباع اروپایی و آمریکایی کمی عجیب باشد، اما ما ایرانی‌ها به خوبی با آن آشنا هستیم.

با این حال به هنجارهای اجتماعی ترکیه توجه داشته باشید. شاید در مناطق ساحلی مانند آنتالیا، فتحیه یا بدروم، جایی که خارجی‌های زیادی در رفت و آمد و زندگی هستند، نیازی نباشد که به عنوان یک خانم، لباس‌های پوشیده به تن کنید. اما در سایر شهرها و خصوصاً روستاها، پوشش و رفتار شما می‌بایست مطابق با عرف باشد. برای مثال فین کردن در محل عام، کاری ناپسند و غیر بهداشتی است و درآوردن کفش در هنگام ورود به خانه، یکی از نکاتی که باید رعایت شود.

708 1 8 نکته‌ای که قبل از مهاجرت به ترکیه باید بدانید

زمان همه چیز را حل می‌کند

اولین سال مهاجرت به ترکیه ممکن است سخت به نظر برسد. حتی ممکن است از خود سوال کنید که چرا به این کشور آمده‌اید و احساس غربت و دلتنگی نمایید. هیچ نگران نباشید چون تمام این احساسات، کاملاً طبیعی است. شما در حال سر و کله زدن با یک فرهنگ جدید، غذاهای جدید، آب و هوا و بوروکراسی متفاوت از کشور خود هستید. همه اینها در کنار تلاش شما برای جای گرفتن در این جامعه، می‌تواند شما را خسته کند.

به جای تمرکز روی موارد دشوار، کمی به خود وقت دهید و خوش بگذرانید. دوست پیدا کنید، آشپزی کنید، به سینما بروید یا با خانواده خود تماس ویدیویی بگیرید. کم کم همه چیز روی روال می‌افتد و اوضاع روز به روز بهتر می‌شود.

در زادگاه خود، همه چیز را مرتب نگه دارید

قبل از مهاجرت به ترکیه، مطمئن شوید که در خانه، یا شهری که زادگاه شما بوده، همه چیز مرتب است. حساب‌های بانکی را چک کنید، اگر انحصار ورثه انجام نداده‌اید مراحل اداری آن را طی نمایید. تا جایی که می‌شود کارهای اداری خود را آنلاین کنید تا از راه دور هم بتوانید به آنها رسیدگی کنید. اگر نیاز به پرداخت ماهیانه قبوض یا اقساط در کشور خود دارید، ترتیبی بدهید که به صورت اتوماتیک انجام شود. در نهایت یک دوست یا آشنای مورد اعتماد پیدا کنید که بتواند کارهای احتمالی شما را انجام دهد و حواسش به خانه و زندگی شما باشد.

لوازم منزل را از ترکیه تهیه کنید

اگر قصد مهاجرت به ترکیه را دارید، هیچ چیزی از لوازم خانگی با خود به همراه نیاورید. اینکار هم زمان‌بر است هم شما را متحمل هزینه‌های اضافی می‌کند. قیمت لوازم خانگی و مبلمان در ترکیه بسیار مناسب است. به علاوه که می‌توانید آپارتمان مبله اجاره کنید و بدون دغدغه و با چند چمدان، اسباب‌‌کشی نمایید. اگر هم امکان خرید اجناس نو را نداشتید، انواع و اقسام وسایل دست دو با قیمت مناسب و کیفیت خوب در این کشور پیدا می‌شود.

8 نکته‌ای که قبل از مهاجرت به ترکیه باید بدانید

هیچ چیز قطعی نیست

لذت بردن از شرایط، کاملاً شخصی است. اگر کسی به شما گفت که با مهاجرت به ترکیه ممکن است از آب و هوای گرم یا دیدن هر روزه دریا خسته شوید، چندان شک به دل خود راه ندهید. چون این شما هستید که مشخص می‌کنید چه محیطی را برای زندگی کردن خود می‌پسندید. پس این فرصت را به خود بدهید تا زندگی در یک کشور زیبا با مردمانی خونگرم و مهربان را تجربه کنید.

ما در این مسیر همراه شما هستیم تا بتوانید با توجه به بودجه و شرایط خود، بهترین گزینه‌های خرید ملک یا زمین در ترکیه را پیدا کنید. شما عزیزان می‌توانید برای گرفتن مشاوره درباره سرمایه گذاری در ترکیه یا اخذ اقامت دائم این کشور، با همکاران ما در تماس باشید. از همراهی شما تا انتهای این مطلب، سپاسگزاریم.

درخواست خدمات مشاوره تخصصی

کارشناسان لینکین آماده کمک به شما هستند. می‌توانید از ظریق واتس‌اپ یا فرم تماس وب‌سایت با ما در ارتباط باشید.

 
سوالی دارید؟

کارشناسان لینکین آماده کمک به شما هستند. می‌توانید از ظریق واتس‌اپ یا فرم تماس وب‌سایت با ما در ارتباط باشید.

 
اشتراک‌گذاری
فیسبوک
توییتر
تلگرام
واتس‌اپ
پرینت صفحه
مهاجرت، زندگی و سرمایه‌گذاری در ترکیه

Investment in Turkey

اشتراک خبرنامه رایگان

برای دریافت آخرین خبرها،‌ پیشنهاد‌ها و مقالات ایمیل خود را وارد کنید

ارتباط با ما

Barbaros Mahallesi, Moreleylak Sk. No:2B , Andromeda Residence 34756 Ataşehir/İstanbul

© تمامی حقوق برای لینکین ترکیه محفوظ است. ۱۳۹۹ – ۱۴۰۳

پروژه با موفقیت به صفحه مقایسه افزوده شد.

حداکثر ۳ پروژه را می‌توانید با یکدیگر مقایسه کنید.