جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نحوه اخذ تابعیت ترکیه از طریق سرمایه گذاری چگونه است؟

فهرست عناوین مقاله
درخواست مشاوره :
تابعیت ترکیه
آخرین به‌روزرسانی مطلب:
در قانون جدید گرفتن تابعیت ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری اعلام شد که هر خریداری برای دریافت شهروندی این کشور، می‌بایست حداقل 250 هزار دلار هزینه خرید ملک در این کشور کند.
فهرست عناوین مقاله

در سپتامبر 2018، ترکیه اعلام کرد که تغییراتی در برنامه اخذ اقامت از طریق سرمایه‌گذاری داده است. در قانون جدید گرفتن تابعیت ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری اعلام شد که هر خریداری برای دریافت شهروندی این کشور، می‌بایست حداقل 250 هزار دلار هزینه خرید ملک در این کشور کند. این برنامه یکی از جذاب‌ترین و در عین حال ساده‌ترین پیشنهادات برای اخذ اقامت یک کشور دیگر است. در ابتدای این طرح، حداقل مبلغ مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری، یک میلیون دلار اعلام شده بود.

از آن زمان، هزاران خریدار جدید برای گرفتن تابعیت ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری ملک در این کشور اقدام کرده‌اند. در این مطلب می‌خواهیم به تمامی‌ جزئیات این طرح و مراحلی که می‌بایست برای اخذ تابعیت ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری طی کنید، بپردازیم.

مزایای داشتن کارت شهروندی یا تابعیت ترکیه چیست؟

حق شهروندی برای همسر و فرزندان

همسر فرد متقاضی به همراه فرزندان زیر 18 سال او می‌توانند تحت قانون تابعیت ترکیه قرار بگیرند. هر فرزندی که بعد از مهاجرت خانواده در ترکیه به دنیا بیاید هم تابعیت این کشور را خواهد داشت. افراد بالای 18 سال می‌بایست به تنهایی برای گرفتن تابعیت اقدام کنند.

دوتابعیتی

ترکیه به شما اجازه تابعیت دوگانه را می‌دهد. به این معنا که می‌توانید تابعیت فعلی خود را حفظ کنید و بدون هیچ مشکلی، برای خرید ملک در ترکیه و اخذ اقامت دائم اقدام نمایید.

سفر بدون نیاز به ویزا

افرادی که پاسپورت ترکیه‌ای عادی دارند می‌توانند به 104 کشور بدون ویزا سفر کنند. این آمار، پاسپورت ترکیه را جزو 30 پاسپورت معتبر دنیا قرار می‌دهد. پاسپورت ترکیه می‌بایست هر 10 سال یکبار تمدید شود.

حق کار در ترکیه

شهروندان ترکیه اجازه کار در این کشور را دارند. در گذشته برای کار نیاز به مجوز جداگانه بود. اما گرفتن تابعیت کار در ترکیه را هم ساده‌تر کرده است.

دسترسی به امکانات اداری، بیمه و درمان

گرفتن تابعیت به شما امکان استفاده از خدمات درمانی ارزان‌تر و سایر انواع بیمه را می‌دهد. شما همچنین می‌توانید در انتخابات ملی شرکت کرده و برای گرفتن حقوق بازنشستگی و اخذ وام از بانک نیز اقدام کنید.

بدون محدودیت در اقامت

تابعیت ترکیه یعنی اینکه شما می‌توانید بدون هیچ مشکلی هر چند بار که خواستید از کشور خارج شوید و به آن بازگردید. برای حفظ شهروندی خود، نیاز به زندگی کردن دائم در ترکیه نخواهید داشت.

تابعیت ترکیه

جا به جایی به بریتانیا

به عنوان یک شهروند ترکیه، می‌توانید برای کار و زندگی به بریتانیا بروید و ویزای کاری دریافت کنید که در نهایت می‌تواند به شهروندی بریتانیا نیز بیانجامد. البته که این یک برنامه بلند مدت است.

کار در آمریکا

گزینه دیگری که برای شهروندان ترکیه وجود دارد، گرفتن ویزای سرمایه‌گذاری E-2 است که رفتن به آمریکا را ساده‌تر می‌کند. اگر آرزوی شما زندگی در آمریکا است، سرمایه گذاری در ترکیه می‌تواند گزینه خوبی در این مسیر باشد.

بدون نیاز به گذراندن خدمت سربازی

متقاضیانی که می‌خواهند سرمایه‌گذاری کنند و از طریق برنامه سرمایه‌گذاری به ترکیه مهاجرت نمایند، از خدمت سربازی معاف هستند. این قانون شامل وابستگان شما نیز می‌شود.

قوانین ارث‌بری و تابعیت فوق‌العاده

یکی از مزایای گرفتن تابعیت ترکیه این است که قانون این کشور به طور کامل از شما و وارثین شما حمایت خواهد کرد. حتی بعد از فوت. این قانون به شما این اطمینان را می‌دهد که اموال شما در این کشور به وارثین قانونی‌تان منتقل شود و فرزندان‌تان بتوانند بدون طی کردن مراحل قانونی پیچیده، از آنها استفاده کنند.

چگونه از طریق خرید ملک، تابعیت ترکیه را بگیریم؟

مرحله اول- گرفتن شماره ثبت مالیات ترکیه

شما می‌توانید در هر کدام از شعبه‌های اداره مالیات ترکیه، شماره ثبت مالیاتی خود را دریافت کنید. تنها چیزی که نیاز دارید، اصل پاسپورت و چند قطعه عکس پرسنلی است.

مرحله دوم – باز کردن یک حساب بانکی در ترکیه

پاسپورت و شماره ثبت مالیاتی برای باز کردن حساب بانکی در ترکیه لازم است. برای اینکار همچنین نیاز به یک سند رسمی‌ مانند قبض آب، برق یا گاز برای احراز آدرس محل سکونت در کشور نیاز دارید.

مرحله سوم – پیدا کردن یک ملک با ارزش حداقل 250 هزار دلار

ملکی که توسط شما خریداری می‌شود باید حداقل 250 هزار دلار قیمت داشته باشد و می‌تواند یک خانه یا چند واحد در یک آپارتمان در ترکیه باشد. همچنین می‌بایست یک گواهی سکونت تایید شده و سند مالکیت یا جواز پایان ساخت داشته باشید. برای استعلام رسمی ‌این مدارک نیاز است.

ottoman houses 1 نحوه اخذ تابعیت ترکیه از طریق سرمایه گذاری چگونه است؟

مرحله چهارم – خرید ملک در ترکیه

ملک می‌بایست از طریق انتقال وجه همراه با سند در بانک انجام شود و رسید تراکنش آن دریافت گردد. ثبت سند مالکیت یا قرارداد فروش ممهور به مهر دولتی، باید به دولت ارائه شود با این مضمون که این ملک تا سه سال آینده به فروش نخواهد رسید. بعد از سه سال شما می‌توانید تمام مایملک خود را در ترکیه بفروشید و تابعیت این کشور را برای همیشه حفظ کنید.

مرحله پنجم – گرفتن گواهی انطباق

این کار از طریق بررسی رسمی ‌ارزشیابی و ثبت رسید انتقال بانک در وزارت محیط زیست و شهرسازی انجام می‌پذیرد.

مرحله ششم – ثبت درخواست برای اقامت ترکیه

ثبت درخواست اقامت ترکیه در اداره امور کل مهاجرین تنها بعد از ارائه تمام مستندات لازم انجام می‌گیرد. این مرحله، یکی از قدم‌های مهم در مسیر گرفتن تابعیت ترکیه است.

مرحله هفتم – ثبت درخواست برای اخذ اقامت ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری

حالا شما می‌توانید بعد از گرفتن سند اقامت ترکیه، برای گرفتن تابعیت ترکیه از طریق اداره کل امور مهاجرین اقدام کنید و تمامی ‌اسناد مورد نیاز برای این کار را جمع آوری نمایید. بعد از اینکه شما رسماً شهروند ترکیه به حساب می‌آیید. توجه داشته باشید که بهتر است یک وکیل کارکشته طی این مراحل در کنار شما باشد تا همه چیز به درستی انجام پذیرد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ تابعیت ترکیه

کپی گواهی تولد (شناسنامه)

هر مدرکی می‌بایست توسط وزارت امور خارجه کشور شما و سفارت ترکیه در کشور شما، مهر و تایید شود. یا می‌توانید اوراق لازمه را مطابق با کنوانسیون آپوستیل، آماده نمایید.

مدرک وضعیت ازدواج

شامل سند ازدواج، سند طلاق یا سند فوت همسر در صورت بیوه بودن می‌شود. هر مدرکی می‌بایست توسط وزارت امور خارجه کشور شما و سفارت ترکیه در کشور شما، مهر و تایید شود. یا می‌توانید اوراق لازمه را مطابق با کنوانسیون آپوستیل، آماده نمایید.

turkish citizenship 2 1 نحوه اخذ تابعیت ترکیه از طریق سرمایه گذاری چگونه است؟

عکس پرسنلی

4 عکس پرسنلی با بک‌گراند سفید و سایز 5 در 6 برای تمام اعضای خانواده که می‌خواهند درخواست اقامت بدهند. به همراه 8 عکس پرسنلی با سایز ساده در بک‌گراند سفید برای تقاضا دهنده اصلی.

کپی و اصل پاسپورت

وکالتنامه قانونی

رسید جابه جایی پول

احراز هویت – تایید محل زندگی

تایید محل زندگی می‌بایست توسط سازمان‌های دولتی انجام شود. تایید بانکی یا قبوض آب، برق یا گاز کفایت نمی‌کند. هر مدرک می‌بایست توسط وزارت امور خارجه کشور شما و سفارت ترکیه در کشور شما، مهر و تایید شود. یا می‌توانید اوراق لازمه را مطابق با کنوانسیون آپوستیل، آماده نمایید.

نسخه تکمیل شده تمام فرم‌های لازم

دیگر روش‌های اخذ تابعیت ترکیه چیست؟

  • ایجاد شغل برای حداقل 50 نفر
  • سرمایه کلان ثابت حداقل 500 هزار دلار
  • خرید ابزارآلات بخش دولتی به ارزش 500 هزار دلار
  • سپرده حداقلی 500 هزار دلاری در یکی از بانک‌های ترکیه
  • پشتوانه سرمایه گذاری‌های خطر پذیر به ارزش 500 هزار دلار

توجه داشته باشید که تمام گزینه‌های لیست شده در قسمت بالا بیش از خرید یک ملک در ترکیه برای شما هزینه خواهند داشت. همچنان اخذ تابعیت ترکیه از طریق سرمایه گذاری ملکی بهترین گزینه است.

چرا سرمایه گذاری در ترکیه؟

آب و هوای فوق‌العاده

بعضی از شهرهای ترکیه بیش از 300 روز آفتابی در طول سال دارند. با خرید ملک در بودروم علاوه بر گرفتن تابعیت ترکیه می‌توانید یک سبک زندگی فوق‌العاده پر از روزهای آفتابی داشته باشید. آنتالیا هم جذابیت‌هایی همچون موقعیت‌های شغلی فراوان، سواحل زیبا، کوهستان و حتی اسکی را ارائه می‌کند. خرید و فروش ملک در فتحیه بیشتر مورد توجه اتباع انگلیسی قرار می‌گیرد که معماری اروپایی و قدیمی ‌دارد.

مرز بین شرق و غرب

ترکیه پل ارتباطی بین شرق و غر است. به همین خاطر فرصت‌های شغلی و مسافرتی بسیار خوبی در اختیار شما می‌گذارد. با خرید ملک در استانبول می‌توانید شانس ورود به کلان شهر ترکیه را داشته باشید.

istanbul bridge 2 نحوه اخذ تابعیت ترکیه از طریق سرمایه گذاری چگونه است؟

امنیت برای خانواده

ترک‌ها به میهمان نوازی و پذیرا بودن نسبت به افراد خارجی و مهاجرین شهره هستند. آنهایی که در ترکیه زندگی می‌کنند یا در آنجا ملکی می‌خرند، می‌توانند از یک محیط امن و شاد با بهترین مدارس بین‌المللی برای کودکان، فروشگاه‌های خرید بزرگ و امکانات شهری فوق‌العاده استفاده کنند.

غذاهای ترکی

یکی از بهترین سبک غذایی‌های دنیا متعلق به ترکیه است. این کشور با آشپزی بی نظیر و غذاهای خوشمزه و دلچسب خود در جهان شهره است. از کباب‌های معروف گرفته تا سبزیجات تازه و معطر که در سالادهای ترکی استفاده می‌شود. فرقی نمی‌کند که در یک رستوران لاکچری غذا بخورید یا از دستفروش‌های خیابانی چیزی بخرید؛ حتماً لذت خواهید برد.

سیستم درمان ترکیه

ترکیه به عنوان یکی از پیشروترین کشورها در بحث درمان و سلامت، خدمات باکیفیت و مقرون به صرفه‌ای ارائه می‌کند که در درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های شخصی 5 ستاره، به عنوان توریسم درمانی نیز مورد استقبال قرار می‌گیرد. بسیاری از توریست‌ها برای انجام جراحی یا گرفتن خدمات پزشکی با قیمت مناسب به این کشور سفر می‌کنند.

قدرت منطقه

ترکیه به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین کشورها در منطقه شناخته می‌شود. به عنوان یک کشور کاندید EU و G20، عضو ناتو، آینده خوشبینانه‌ای در انتظار این کشور است.

turkey map 1 نحوه اخذ تابعیت ترکیه از طریق سرمایه گذاری چگونه است؟

ارزش پولی

با توجه به تفاوت قیمت لیر و دلار، در حال حاضر بهترین زمان برای خرید ملک در ترکیه است. شما به راحتی می‌توانید یک ویلای سه یا چهار خوابه را در یک لوکیشن خوب تنها با قیمت 250 هزار دلار تهیه کنید. ارزش پول شما خصوصاً اگر دلار و یورو باشد، در ترکیه چند برابر خواهد شد.

اخذ تابعیت ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری – سوالات رایج

چقدر طول می‌کشد تا بتوانیم از طریق سرمایه‌گذاری تابعیت ترکیه را بگیریم؟

با کمک وکیل و آژانس‌های املاک، زمان حدودی 2 الی 4 ماه طول می‌کشد تا پروسه دریافت تابعیت ترکیه به پایان برسد. این فرایند از تمام کشورهای جهان سریع‌تر است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با همکاران ما تماس بگیرید.

آیا برای گرفتن پاسپورت ترکیه نیاز است که در این کشور ساکن باشم؟

خیر نیازی نیست که برای تعداد روز مشخص یا زمان خاصی در ترکیه ساکن باشید تا بتوانید فرایند اخذ تابعیت این کشور را بگذرانید.

آیا برای اخذ شهروندی ترکیه، مجبور هستم که از تابعیت کشور اصلی خودم خارج شوم؟

خیر. شما می‌توانید پاسپورت و تابعیت اصلی خود را نگه دارید چون ترکیه اجازه چند تابعیتی را به شما می‌دهد.

آیا این حق شهروندی در آینده منقضی خواهد شد؟

خیر. به محض اینکه شما ملکی در ترکیه بخرید و به مدت سه سال آن را نگه دارید، تابعیت شما در این کشور تضمین شده خواهد بود. همچنین برای فرزندان و همسرتان.

آیا برای گرفتن پاسپورت ترکیه، باید زبان ترکی را یاد بگیرم؟

خیر. برخلاف بسیاری از برنامه‌های اقامتی کشورهای دیگر، شما برای گرفتن تابعیت ترکیه نیازی نیست که به زبان ترکی آشنا باشید. گرچه اگر بخواهید در این کشور زندگی کنید بهتر است در حد رفع نیازهای روزمره این زبان را یاد بگیرید تا زندگی در آنجا ساده‌تر شود.

آیا می‌توانم برای فرزندان و وابستگانم هم اقامت ترکیه را بگیرم؟

بله. با سرمایه گذاری در ترکیه روی یک ملک به ارزش حداقل 250 هزار دلار، می‌توانید پاسپورت برای خودتان، همسرتان و فرزندان زیر 18 سال خود دریافت کنید. فرزندان بالای 18 سال می‌بایست به صورت جداگانه با خرید یک ملک به ارزش حداقل 250 هزار دلار به نام خودشان اقدام کنند.

با پاسپورت ترکیه به چند کشور می‌توانم سفر کنم؟

پاسپورت ترکیه واقعاً با ارزش است. در حال حاضر می‌توانید به 100 کشور دنیا از جمله ژاپن، کره جنوبی، کشورهای آمریکای شمالی و بسیاری دیگر بدون نیاز به ویزا سفر کنید. شهروند ترکیه بودن فرایند گرفتن ویزا به کشورهای آمریکا، انگلیس، کانادا، استرالیا و امارات را هم ساده کرده است.

آیا باید به مقامات ترکیه، میزان ثروت خود را اعلام کنم؟

خیر نیازی نیست. مقامات مالیاتی ترکیه از شما درباره وضعیت مالی یا دارایی‌های فعلی شما چیزی نخواهند پرسید.

آیا در بحث مالیات، چم و خمی ‌وجود دارد که باید بدانم؟

ترکیه یک توافقنامه مالیاتی با بیشتر کشورهای توسعه یافته جهان در سال 2021 دارد. به موجب آن اگر شما مالیات‌های مربوط به درآمدتان خارج از ترکیه را داده باشید، احتمالاً نیازی به پرداخت مالیات در ترکیه نخواهید داشت. با این حال قبل از هرگونه اقدامی، با تماس بگیرید تا دقیق‌تر راهنمایی‌تان کنیم.

آیا ملیتی وجود دارد که نتواند برای اخذ اقامت ترکیه اقدام کند؟

طبق قوانین ترکیه، شهروندان بعضی از کشورها در حال حاضر امکان اقدام برای دریافت تابعیت ترکیه را ندارد. این کشورها عبارتند از ارمنستان، کوبا، نیجیریه، کره شمالی و سوریه.

آیا می‌شود مبالغ لازم را به ارز دیگری به غیر از لیر پرداخت کنم؟

بله مبالغ در این مطلب به دلار مشخص شده‌اند اما شما می‌توانید با ارز دلخواه خود آنها را بپردازید. فقط حواس‌تان به نرخ تبدیل ارز و کم و زیاد شدن قیمت‌های بازار جهانی ارز باشد.

در هرکدام از مراحل خرید ملک در ترکیه، ما در کنار شما هستیم تا بدون دغدغه کار را انجام دهید. پیشنهاد می‌کنیم برای طی کردن مراحل اداری اخذ تابعیت ترکیه، از یک وکیل مسلط به زبان ترکی نیز کمک بگیرید تا مشکلی در پر کردن اوراق اداری و دولتی نداشته باشید. برای گرفتن مشاوره می‌توانید با همکاران ما در بخش فروش و پشتیبانی تماس بگیرید. از اینکه تا پایان این مطلب همراه ما بودید سپاسگزاریم.

درخواست خدمات مشاوره تخصصی

کارشناسان لینکین آماده کمک به شما هستند. می‌توانید از ظریق واتس‌اپ یا فرم تماس وب‌سایت با ما در ارتباط باشید.

 
سوالی دارید؟

کارشناسان لینکین آماده کمک به شما هستند. می‌توانید از ظریق واتس‌اپ یا فرم تماس وب‌سایت با ما در ارتباط باشید.

 
اشتراک‌گذاری
فیسبوک
توییتر
تلگرام
واتس‌اپ
پرینت صفحه
مهاجرت، زندگی و سرمایه‌گذاری در ترکیه

Investment in Turkey

اشتراک خبرنامه رایگان

برای دریافت آخرین خبرها،‌ پیشنهاد‌ها و مقالات ایمیل خود را وارد کنید

ارتباط با ما

Barbaros Mahallesi, Moreleylak Sk. No:2B , Andromeda Residence 34756 Ataşehir/İstanbul

© تمامی حقوق برای لینکین ترکیه محفوظ است. ۱۳۹۹ – ۱۴۰۳

پروژه با موفقیت به صفحه مقایسه افزوده شد.

حداکثر ۳ پروژه را می‌توانید با یکدیگر مقایسه کنید.