جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مزایا و معایب گرفتن تابعیت ترکیه از طریق سرمایه گذاری ملک

فهرست عناوین مقاله
درخواست مشاوره :
گرفتن تابعیت ترکیه
آخرین به‌روزرسانی مطلب:
در این مقاله ما درباره گرفتن تابعیت ترکیه از طریق خرید ملک در این کشور توضیح می‌دهیم، به نقاط قوت این طرح اشاره می‌کنیم و اینکه چرا این روش بهتر از گزینه‌های دیگر مانند راه اندازی کسب و کار یا اقامت طولانی مدت است.
فهرست عناوین مقاله

اگر می‌خواهید مزایا و معایب گرفتن تابعیت ترکیه از طریق سرمایه گذاری ملک را بدانید، باید خیال شما را راحت کنیم که مزیت‌ها و محاسن اینکار بسیار بیشتر از مشکلات آن است. شما می‌توانید تابعیت ترکیه را از چند طریق بگیرید. ازدواج بعد از سه سال، تولد در کشور، برنامه سرمایه گذاری کسب و کار، اقامت طولانی مدت و سرمایه گذاری ملکی. در این مقاله ما درباره گرفتن تابعیت ترکیه از طریق خرید ملک در این کشور توضیح می‌دهیم، به نقاط قوت این طرح اشاره می‌کنیم و اینکه چرا این روش بهتر از گزینه‌های دیگر مانند راه اندازی کسب و کار یا اقامت طولانی مدت است. با ما همراه باشید و چنانچه سوالی درباره هرکدام از بخش‌های این مقاله داشتید، در قسمت نظرات برای ما بنویسید.

ترکیه در بین تمام کشورهای جهان، ساده‌ترین و ارزان‌ترین برنامه گرفتن تابعیت از طریق سرمایه گذاری را دارد. در ابتدا برای استفاده از این طرح باید یک میلیون دلار سرمایه می‌داشتید اما در سال 2018 این قانون تغییر کرد. حالا دولت ترکیه بیش از هر زمان دیگری به اتباع خارجی روی خوش نشان می‌دهد. به همین خاطر مبلغ سرمایه گذاری حداقلی را کاهش داده و باعث شده سرمایه بیشتری به سمت این کشور سرازیر شود.

تا امروز بیش از 7200 متقاضی که در ترکیه ملک خریده‌اند توانستند برای گرفتن تابعیت این کشور اقدام کنند و از مزایای آن بهره ببرند. البته شما به غیر از بودجه حداقلی 250 هزار دلاری برای خرید یک خانه یا آپارتمان، باید سه سال هم آن را نگه دارید. پس اگر شما هم قصد چنین کاری را دارید، این مقاله مناسب شماست. اجازه بدهید برای شروع نگاهی به مزایای این طرح بیندازیم.

مزایای گرفتن تابعیت ترکیه

حق کار، زندگی و تحصیل در ترکیه

در حال حاضر برای زندگی در ترکیه باید اجازه اقامت داشته باشید، فارغ از اینکه ملکی دارید یا نه. با اینکه فرایند اینکار تا حد زیادی ساده و سرراست است اما این اقامت می‌بایست به صورت سالانه یا دو سال یکبار تمدید شود. تا زمانی که بخواهید در ترکیه بمانید. این پروسه هم هزینه‌بردار است هم زمان می‌برد. همینطور برای کار کردن نیاز به ویزای کاری دارید.

گرفتن تابعیت ترکیه

قوانین ویزای کار کمی‌سخت‌گیرانه‌تر است. برای مثال کارفرماها می‌توانند در یک بازه زمانی فقط به یک تبعه خارجی مجوز کار بدهند آن هم در شرایطی که 5 کارمند ترک به ازایش داشته باشند. این محدودیت‌ها باعث می‌شود که شانس شما در بازار کار کم شود و نتوانید به راحتی شغل مناسب خود را پیدا کنید. همین شرایط برای تحصیل هم صادق است. شما برای تحصیل در ترکیه نیاز به ویزای تحصیلی دارید. اما با برنامه شهروندی ترکیه می‌توانید مادام العمر به تمامی ‌این امکانات دسترسی داشته باشید.

آزادی در رفت و آمد به کشور

آیا می‌دانستید که در کشور مالت برای استفاده از برنامه اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری باید حداقل 36 ماه در این کشور ساکن باشید تا بتوانید در پروسه قرار بگیرید؟ برنامه‌های اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در سرتاسر جهان تاکید می‌کنند که باید برای یک تعداد روز مشخصی در سال، در کشور مقیم باشید. اما ترکیه اینطور نیست. شما می‌توانید هر زمان که خواستید از کشور خارج شده و هر زمان خواستید در ملک خود سکونت کنید.

پتانسیل کسب درآمد از طریق اجاره دادن ملک

شما می‌توانید هم در خانه ای که خریداری می‌کنید ساکن شوید هم از آن به عنوان محلی برای گذراندن تعطیلات خود استفاده نمایید. در سایر زمان‌های خالی بودن ملک، می‌توانید آن را اجاره دهید. دو نوع اجاره دادن ملک در ترکیه وجود دارد: یکی با قرارداد کوتاه مدت و یکی بلند مدت. اولین نوع قرارداد برای آن دسته از افرادی است که می‌خواهید ملک خود را برای چند روز تعطیلات یا آخر هفته‌ها اجاره دهند. از طرفی اجاره بلند مدت یک منبع درآمد راحت و مطمئن به شما می‌دهد.

real estate sector مزایا و معایب گرفتن تابعیت ترکیه از طریق سرمایه گذاری ملک

اگر اهل بازاریابی و سر و کله زدن با مشتریان کوتاه مدت نیستید، بهتر است به سراغ قراردادهای طولانی مدت اجاره خانه بروید. چون کارهای اداری و هماهنگی‌های کمتری دارد. اما حتماً قرارداد مطمئن ببندید. در هر دو صورت، درآمد حاصله از اجاره دادن خانه، مشمول مالیات می‌شود.

پتانسیل رشد سرمایه

در برنامه گرفتن تابعیت ترکیه از طریق سرمایه گذاری، شما می‌بایست ملک خریداری شده را حداقل 3 سال نگه دارید. گرچه به عنوان یک شهروند ترکیه، بیشتر از 5 سال از آن نگهداری می‌کنید. چون در این شرایط دیگر نیازی نیست هزینه‌های مالیات بر سرمایه اندوخته را هنگام فروش بپردازید. به علاوه این احتمال وجود دارد که ارزش ملک شما در این مدت بالا برود.

بسیاری از مناطق مانند قسمت‌های اروپایی استانبول، به خودی خود در حال باارزش‌تر شدن هستند و پتانسیل بالاتری برای سرمایه گذاری دارند. به همین خاطر حالا فرصت خوبی است تا یک سرمایه گذاری مطمئن در ترکیه داشته باشید و تنوع دارایی‌های خود را بالاتر ببرید.

سفر به کشورهای دیگر بدون ویزا با پاسپورت ترکیه

وقتی تابعیت ترکیه را می‌گیرید، یک پاسپورت ترکی هم به شما داده خواهد شد که این امکان را به شما می‌دهد که بدون نیاز به ویزا، سفر کنید. برای بسیاری از ملیت‌ها در دنیا، سفر کردن دغدغه است. چرا که باید هزینه زیادی برای گرفتن ویزای هر کشور پرداخت کنند که ممکن است حتی با آن موافقت نشود. شما با گرفتن تابعیت ترکیه می‌توانید بدون نیاز به گرفتن ویزا، به بیش از 100 کشور دنیا سفر کنید. پس از نشستن در هواپیما و رفتن به هر نقطه از جهان، لذت ببرید.

تابعیت اعضای خانواده و امکان ادامه تحصیل آنها

اگر فرزند داشته باشید و بخواهید برای فرزندان و همسر خود نیز اقامت ترکیه را دریافت کنید، این قسمت برای شما اهمیت پیدا می‌کند. هر فرزندی که بعد از شهروندی شما در ترکیه به دنیا بیاید، به صورت خودکار جزو شهروندان این کشور به حساب خواهد آمد و تابعیت این کشور را خواهد داشت. به علاوه شما می‌توانید در حین انجام فرایند تابعیت خود، کار اخذ شهروندی فرزندان، همسر و وابستگان قانونی خود را نیز به انجام برسانید.

گرفتن تابعیت ترکیه

این تابعیت به شما این امکان را می‌دهد که از امکانات آموزشی و مدارس دولتی در ترکیه برای تحصیل فرزندان خود استفاده کنید. در حالی که چنین امکانی در کشورهای دیگر منوط به سابقه تحصیلی فرزندان شماست. فرهنگ ترکیه همچنین روی داشتن خانواده و زندگی خانوادگی تاکید زیادی دارد و هیچ مشکلی از این نظر نخواهید داشت.

خدمات بازنشستگی و درمان

به محض اینکه فرایند گرفتن تابعیت ترکیه برای شما با موفقیت انجام شد می‌توانید وارد سیستم امنیت اجتماعی SGK دولت شوید. این سیستم به شما اجازه می‌دهد از خدمات سلامت استفاده کنید که در کشور ترکیه به خوبی مدیریت می‌شود. بعضی از بیمارستان‌ها مانند دانشگاه علوم پزشکی در ازمیر، در کلاس جهانی قرار دارند. به علاوه پرداخت ماهیانه شما به نوعی پس‌انداز می‌شود و در زمان بازنشستگی حقوق ماهانه خواهید داشت.

فرهنگ ترکیه

یکی از دلایلی که توریست‌ها هر ساله کشور ترکیه را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند، خونگرمی ‌و میهمان نوازی مردمان ترک است. این ویژگی فرهنگ آنها را غنی تر کرده و باعث شده غریبه‌ها در این کشور احساس راحتی کنند. به همین خاطر اگر شما انتخاب کنید که در ترکیه ادامه زندگی خود را بگذرانید، همرنگ شدن با مردم و آشنایی با آنها کار سختی نخواهد بود. فراموش نکنید که محبت مردم را با هدیه ای کوچک یا دعوت به یک قهوه پاسخ دهید تا بیشتر در این فرهنگ جای بگیرید.

تفریح و گشت و گذار

به خاطر جذابیت‌های طبیعی زیبایی که در شهرهای مختلف ترکیه وجود دارد، این کشور تبدیل به یک مقصد ارزشمند از نظر توریسم شده است. این مناظر طبیعی ترکیه را جزو مقصدهای اول گردشگری در دنیا ساخته است. جایی که جنگل‌های پلاتیئوس در کنار کوه‌های کاچکار و سواحل زیبای مدیترانه‌ای دل هر بیننده‌ای را می‌رباید. گرچه برای سفر به ترکیه نیاز به ویزا دارید، اما  فقط می‌توانید 90 روز در این کشور بمانید. سپس کشور را به مدت 90 روز ترک کرده و دوباره به آن بازگردید.

capital investment 1 مزایا و معایب گرفتن تابعیت ترکیه از طریق سرمایه گذاری ملک

با گرفتن تابعیت ترکیه می‌توانید تا هر زمان که خواستید در این کشور بمانید، تفریح کنید و هر زمان خواستید از آن خارج شوید. در هنگام سفر خود به این کشور مطمئن شوید که مکان‌های دیدنی مانند پاموک‌قلعه و دودکش‌های جن و پری کاپادوکیا را ببینید. هیچ جایی در دنیا شبیه این جاذبه‌های گردشگری را نخواهید دید.

غذاهای ترکی

یکی دیگر از مزایای گرفتن تابعیت ترکیه، یاد گرفتن غذاهای این کشور است. حالا به عنوان شهروند این کشور باید روز ملی ترکیه را به خاطر بسپارید. روزی که حکومت عثمانی سرنگون شد. حکومتی که سال‌ها بیش از نیمی ‌از دنیا را تحت سلطه داشت. در حکومت 4 هزار ساله آن‌ها، بسیاری دستور آشپزی و غذای خاص ترکی اختراع شد. که امروزه نیز در سفره مردم این کشور به چشم می‌خورند.

پس اگر به ترکیه رفتید، به هیچ وجه غذاهای آنجا را از دست ندهید. فرقی نمی‌کند به سراغ یک دستفروش خیابانی می‌روید یا در یک رستوران لاکچری غذا می‌خورید. مطمئن باشید که طرفدار سبک غذایی آنها خواهید شد.

آب و هوا و سبک زندگی

ترکیه مناطق آب و هوایی متنوعی دارد. دمای عادی روز بستگی به این دارد که در چه منطقه‌ای به سر می‌برید. اگر در مناطق مدیترانه‌ای و اژه‌ای باشید، 300 روز از سال را انتظار آفتاب داشته باشید. یعنی زمان زیادی برای زندگی در بیرون از خانه خواهید داشت که همه پزشکان به این سبک زندگی تاکید دارند. پس چه کنار استخر استراحت کنید چه به سراغ تفریحاتی مانند گلف بروید، ترکیه آب و هوای مناسب این کار را دارد.

شبکه حمل و نقل گسترده

طی 20 سال گذشته، ترکیه بیلیون‌ها دلار هزینه سیستم حمل و نقل خود کرده است. بزرگراه‌های جدید ایجاد شده‌اند و پل‌های عظیم در استانبول راه اندازی گشته‌اند تا اطمینان حاصل شود که همه به حمل و نقلی سریع و آسان دسترسی دارند. همچنین سرمایه عظیمی ‌برای فرودگاه‌ها در نظر گرفته شده است. آخرین پروژه هم فرودگاه بزرگ بین‌المللی استانبول بوده که به بیش از 300 مقصد در دنیا پرواز دارد. با گرفتن تابعیت ترکیه می‌توانید خیلی راحت به هرکجا در دنیا که خواستید سفر کنید.

امکان دو تابعیت شدن با برنامه سرمایه گذاری

جنبه مهم دیگر گرفتن تابعیت ترکیه از طریق سرمایه گذاری این است که می‌توانید تابعیت وطن خود را حفظ کنید. یعنی علاوه بر داشتن پاسپورت قبلی، پاسپورت ترکیه را هم بگیرید. البته قبل از انجام هرکاری قوانین کشور خود در این زمینه را بررسی کنید. چون بعضی از کشورها اجازه دوتابعیتی را به شهروندان خود نمی‌دهند.

citizenship by investment program 1 مزایا و معایب گرفتن تابعیت ترکیه از طریق سرمایه گذاری ملک

راه اندازی کسب و کار

هرکسی می‌تواند برای راه انداختن یک کسب و کار در ترکیه اقدام کند. اما پروسه قانونی آن و همینطور هزینه‌ای که می‌بایست برای سرمایه گذاری خرج شود، بسیار بیشتر از خرید ملک و گرفتن تابعیت ترکیه است. البته اگر بتوانید این کار را انجام دهید، شرکت شما از نظر ارتباطات بین‌الملل، دسترسی‌های بسیار خوبی را خواهد داشت. ترکیه روش‌های دیگری به جز سرمایه‌گذاری ملکی را برای اخذ تابعیت در اختیار شما گذاشته است اما این روش از همه سریع‌تر و ارزان‌تر خواهد بود.

فرایند کوتاه گرفتن تابعیت ترکیه

در کشورهای دیگر گرفتن شهروندی، فرایندی طولانی و پیچیده است که مراحل اداری زیادی دارد. اما ترکیه این رقابت را با یک فرایند ساده، شفاف و سریع، برده است. هر متقاضی می‌تواند به احتمال زیاد نهایتاً تا 9 ماه پاسپورت ترکی خود را بگیرد.

نقاط ضعف گرفتن تابعیت ترکیه از طریق سرمایه گذاری

همانطور که دیدید مزایای زیادی در گرفتن تابعیت ترکیه از طریق سرمایه گذاری ملک است. اما شاید برای شما سوال شود که معایب این طرح چیست؟ تا جایی که می‌دانیم هیچ مشکلی در این طرح وجود ندارد. شاید فقط تنها بخش قابل توجه، هزینه‌های مورد نیاز برای سرمایه گذاری باشد. گرچه به نسبت سایر کشورها، بودجه موردنیاز واقعاً کم است.

با مقایسه نکات قوت و ضعف گرفتن تابعیت ترکیه می‌توان به این نتیجه رسید که این یک سرمایه گذاری مطمئن و موفق خواهد بود. چنانچه برای انجام این فرایند سوالی داشتید یا می‌خواستید یک ملک خوب با بودجه مشخصی در ترکیه خریداری کنید، می‌توانید از ما کمک بگیرید.

گرفتن تابعیت ترکیه از طریق فرایند سرمایه گذاری

شماره مالیاتی و حساب بانکی

فارغ از اینکه از چه طریقی قصد گرفتن تابعیت ترکیه را دارید، باید یک شماره مالیاتی دریافت کنید و یک حساب بانکی نیز باز نمایید. حساب بانکی از این نظر مورد نیاز است که باید تمامی ‌تراکنش‌های انجام شده شما، ثبت کاغذی شود. وقتی بخواهید یک ملک را بخرید هم به کد مالیاتی نیاز پیدا می‌کنید. فرایند درخواست این دو بسیار ساده و سرراست است.

شما می‌توانید از بین انواع بانک‌های HSBC، Garanti، Akbank و سایرین هرکدام را که خواستید انتخاب کنید. فقط به نرخ تبدیل ارز کشور خود به لیر توجه داشته باشید. بعضی از بانک‌ها نرخ بهتری را در حین این نقل و انتقال به شما پیشنهاد می‌کنند.

پیدا کردن ملک برای خرید

به خاطر بسپارید که حداقل هزینه مورد نیاز برای خرید ملک در ترکیه، 250 هزار دلار است. اما همه املاک آگهی شده ممکن است برای طرح گرفتن تابعیت ترکیه از طریق سرمایه گذاری پذیرفته نباشند. شما می‌توانید برای انتخاب یک ملک مناسب برای خرید با ما تماس بگیرید یا لیست آگهی‌ها را در سایت مشاهده کنید.

property investment 1 مزایا و معایب گرفتن تابعیت ترکیه از طریق سرمایه گذاری ملک

شروع فرایند خرید ملک

این پروسه با پرداخت هزینه و نوشتن قرارداد شروع می‌شود. قانون ترکیه متقاضیان را مجبور به گرفتن وکیل نمی‌کند. اما توصیه می‌کنیم در تمامی‌فرایندهای خرید ملک و گرفتن تابعیت این کشور از یک وکیل باتجربه و زبده کمک بگیرید. چرا که ممکن است در پر کردن فرم‌های اداری و بستن قرارداد نیاز به یک کاربلد داشته باشید. در مرحله بعدی برای گرفتن سند مالکیت اقدام می‌کنید تا مالکیت ملک از نظر قانونی به شما منتقل شود. می‌بینید که فرایند خرید ملک در ترکیه به طور کلی آسان است.

سند مالکیت و گواهی اقامت

برای ثبت درخواست باید یک مدرک معتبر برای مالکیت ملک خود داشته باشید. گرفتن این مدارک را به ما بسپارید. همچنین باید گواهی اقامت بگیرید که نشان بدهد شما از نظر مالی می‌توانید از پس خود و هزینه‌های زندگی خانواده خود بربیایید. ثبت درخواست اقامت یکساله برای گرفتن شهروندی ترکیه کفایت می‌کند.

ثبت درخواست برای گرفتن تابعیت ترکیه

با تکمیل مدارک می‌توانید درخواست گرفتن تابعیت ترکیه را تکمیل کنید. این مدارک شامل گواهی تولد یا شناسنامه شما، فرزندان و همسرتان می‌شود. همچنین باید این مدارک را به صورت ترجمه و مهر شده به همراه مدارک ازدواج خود تحویل دهید. به علاوه گواهی اقامت، درمان، شامل برگه احراز هویت و سند مالکیت که وکیل شما هم می‌تواند از طرفتان انجام دهد.

برای مراحل نهایی می‌بایست به آنکارا، پایتخت ترکیه بروید تا قبل از تایید تمامی ‌مدارک توسط مقامات مربوطه تایید شود. به همین راحتی می‌توانید اقامت دائم ترکیه را داشته باشید و به عنوان شهروند این کشور شناخته شوید.

زندگی در ترکیه

وقتی تابعیت کشور ترکیه را گرفتید، می‌توانید تصمیم بگیرید که در این کشور زندگی کنید یا نه. اگر هدف شما زندگی در ترکیه باشد، باید یک سری تغییرات در سبک زندگی خود بدهید. خبر خوب اینکه فرهنگ و مردمان این کشور این فضا را به شما می‌دهند که به راحتی زندگی جدید خود را آغاز کنید و به عنوان یک شهروند جدید، احساس پذیرفته شدن نمایید. اگر اطلاعات بیشتری در این‌باره خواستید، می‌توانید مقالات دیگر ما در سایت مطالعه کنید. همچنین در صورت بروز هرگونه سوال یا درخواست خرید ملک در ترکیه، می‌توانید با همکاران ما تماس بگیرید. از همراهی شما سپاسگزاریم.

درخواست خدمات مشاوره تخصصی

کارشناسان لینکین آماده کمک به شما هستند. می‌توانید از ظریق واتس‌اپ یا فرم تماس وب‌سایت با ما در ارتباط باشید.

 
سوالی دارید؟

کارشناسان لینکین آماده کمک به شما هستند. می‌توانید از ظریق واتس‌اپ یا فرم تماس وب‌سایت با ما در ارتباط باشید.

 
اشتراک‌گذاری
فیسبوک
توییتر
تلگرام
واتس‌اپ
پرینت صفحه

مهاجرت، سرمایه‌گذاری و زندگی در ترکیه

Investment in Turkey

اشتراک خبرنامه رایگان

برای دریافت آخرین خبرها،‌ پیشنهاد‌ها و مقالات ایمیل خود را وارد کنید

تماس با ما

Barbaros Mahallesi, Moreleylak Sk. No:2B , Andromeda Residence 34756 Ataşehir/İstanbul

© تمامی حقوق برای لینکین ترکیه محفوظ است. ۱۳۹۹ – ۱۴۰۲

پروژه با موفقیت به صفحه مقایسه افزوده شد.

حداکثر ۳ پروژه را می‌توانید با یکدیگر مقایسه کنید.