جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

چگونه با خرید ملک پاسپورت ترکیه را بگیریم؟

فهرست عناوین مقاله
درخواست مشاوره :
پاسپورت ترکیه
آخرین به‌روزرسانی مطلب:
اگر برای شما هم سوال است که چگونه از طریق خرید ملک می‌توان پاسپورت ترکیه را دریافت کرد، این مقاله مناسب شماست
فهرست عناوین مقاله

اگر برای شما هم سوال است که چگونه از طریق خرید ملک می‌توان پاسپورت ترکیه را دریافت کرد، این مقاله مناسب شماست. ترکیه یک برنامه سرمایه گذاری تحت عنوان قانون شهروندی ترکیه تصویب کرده است که به ازای سرمایه گذاری در بخش مسکن در این کشور، به شما پاسپورت ترکیه و امکان سفر بدون ویزا و بسیاری مزایای دیگر را می‌دهد. ما به عنوان یکی از آژانس‌های فعال در حوزه خرید و فروش ملک در ترکیه این راهنما را آماده کرده‌ایم تا هر آنچیزی که راجع به گرفتن پاسپورت ترکیه از طریق این برنامه سرمایه گذاری باید بدانید را توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

با خرید ملک، پاسپورت ترکیه را دریافت کنید

چه کسانی متقاضی این طرح هستند؟

خبر خوب اینکه این برنامه فقط به درد افراد ثروتمند یا صاحبان کسب و کار نمی‌خورد. ترکیه در سال 2018 حداقل بودجه مورد نیاز برای سرمایه گذاری را از یک میلیون دلار به 250 هزار دلار کاهش داد. در نتیجه استقبال زیادی از این طرح شد و سرمایه گذاران خارجی برای خرید ملک به ترکیه روی آوردند. این برنامه تقریباً برای تمام ملیت‌ها در دسترس است به جز چند کشور خاص مانند کره شمالی، سوریه، ارمنستان، نیجریه و کوبا. پس هر متقاضی که به اندازه مورد نیاز سرمایه مالی داشته باشد و هیچ سو سابقه‌ای در پرونده او درج نشده باشد، می‌تواند از طریق طرح سرمایه گذاری روی ملک، پاسپورت ترکیه را دریافت کند.

آیا استفاده از این طرح عاقلانه است؟

بعضی از افراد از ما سوال می‌کنند که آیا این طرح و شرایط واقعی است. ما در تایید این طرح سابقه متقاضیانی که با همین برنامه سرمایه گذاری حالا جزو شهروندان ترکیه به حساب می‌آیند را به آنها نشان می‌دهیم. بسیاری از کشورهای دیگر هم برنامه اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری را دارند. بعضی به آن ویزای اقامت یا پاسپورت طلایی می‌گویند. اما هیچ کدام از این طرح‌ها مانند ترکیه راحت و ساده نیستند. به علاوه ممکن است با گرفتن حق شهروندی آن کشور، امکان سفر بدون ویزا را نداشته باشید. امکانی که پاسپورت ترکیه برای شما فراهم می‌کند.

پاسپورت ترکیه

یکی از روزنامه‌های ترکیه در سال 2020 اعلام کرد که 7300 خارجی از 93 کشور مختلف توانسته‌اند از طریق همین برنامه سرمایه گذاری طی سه سال گذشته، پاسپورت ترکیه بگیرند و شهروند این کشور به حساب بیایند. پس حالا که می‌دانید این برنامه عملی است، اجازه بدهید روند طی کردن مراحل اداری این کار را هم یکبار مرور کنیم. در ادامه خواهیم دید که برای گرفتن پاسپورت ترکیه چه اقداماتی می‌بایست انجام پذیرد. سپس به بررسی مزایای این طرح و فرصت‌هایی که برای شما ایجاد می‌کند خواهیم پرداخت.

گرفتن شماره مالیاتی ترکیه

به خاطر داشته باشید که ما می‌توانیم در مراحل بالاتر اخذ اقامت و پاسپورت ترکیه شما را کمک کنیم. اما مرحله اول گرفتن کد مالیاتی است. برای اینکار باید به اداره مالیات محلی استانی که می‌خواهید از آن ملک بخرید بروید و پاسپورت اصلی خود به همراه عکس پاسپورت را ارائه کنید. فرایند این کار سریع است و در همان روز به شما کد مالیاتی را خواهند داد. این کد را در جایی یادداشت کنید چون در آینده به آن نیاز پیدا خواهید کرد.

باز کردن حساب بانکی

بعد از دریافت کد مالیاتی، به سراغ یکی از بانک‌های ترکیه می‌روید تا حساب بانکی خود را باز کنید. باز کردن حساب بانکی یکی از ملزومات گرفتن پاسپورت ترکیه است. چرا که تمام تراکنش‌های شما می‌بایست از طریق بانک و همراه با ثبت کاغذی انجام شود. تمام چیزی که برای باز کردن حساب بانکی نیاز دارید، کد مالیاتی و قبض آب، برق یا گاز است که آدرس محل زندگی فعلی شما در ترکیه را نشان دهد.

ما می‌توانیم این مدارک و همچنین فرم‌های لازم را برای شما آماده کنیم تا شما در کمتر از یک ساعت کار بانکی خود را انجام دهید. دولت ترکیه این اجازه را به شما داده که از بین بانک‌های ملی و بین المللی این کشور هرکدام را که خواستید انتخاب کنید. بانک‌های معروف مانند HSBC، Akbank یا Garanti از جمله این بانک‌ها هستند. فقط حواستان به نرخ تبدیل ارز به لیر باشد تا بهترین را انتخاب کنید.

انتخاب محل خریداری ملک

ممکن است از قبل بدانید که در کدام یک از مناطق ترکیه می‌خواهد خانه بخرید. اما اگر هنوز نمی‌دانید پیشنهاد می‌کنیم به سراغ شهرها و استان‌های محبوب‌تر ترکیه بروید. در این مرحله در نظر بگیرید که چه مقدار سرمایه و بودجه برای خرید ملک دارید و آیا می‌توانید به مدت سه سال به این سرمایه دست نزنید؟ چون طبق قانون برنامه اخذ پاسپورت ترکیه از طریق سرمایه گذاری، شما نمی‌توانید ملک خود را تا حداقل سه سال آینده به فروش برسانید.

invest in turkey 1 چگونه با خرید ملک پاسپورت ترکیه را بگیریم؟

اگر به دنبال یک سرمایه گذاری عاقلانه و طولانی مدت هستید، استانبول گزینه خوبی است. تحولات عظیمی ‌در این شهر در حال رخ دادن است. خصوصاً در بخش اروپایی که فرصت‌های زیادی برای سرمایه گذاری ایجاد می‌کند. گرچه برای آنهایی که طرفدار تابستان‌های ترکیه و سواحل شنی آن هستند، مناطق مدیترانه‌ای آنتالیا نیز گزینه خوبی است. در مقاصد پرطرفدار برای تعطیلات، خانه‌هایی می‌توانید پیدا کنید که علاوه بر یک زندگی خوب در ترکیه، از سود سرمایه گذاری نیز بهره‌مند شوید. حتی اگر نخواستید خودتان در ملکی که خریده‌اید ساکن شوید، می‌توانید آن را اجاره داده و از درآمد آن استفاده کنید. بعضی از مناطقی که بازار اجاره ملک خوبی دارند عبارتند از آنتالیا، فتحیه و بودروم. خصوصاً در فصل‌های پر توریست مانند تابستان.

انتخاب ملکی به ارزش 250 هزار دلار

تمام خانه‌ها برای طرح سرمایه گذاری ترکیه مناسب و قابل قبول نیستند. پس برای جلوگیری از اشتباهات احتمالی، از آگهی‌های درج شده در سایت ما استفاده کنید. یا اگر سوالی در زمینه انتخاب یک ملک خوب با بودجه حداقلی 250 هزار دلار داشتید، با همکاران ما در بخش فروش و پشتیبانی تماس بگیرید. تمام آگهی‌های درج شده در سایت اطلاعات کاملی از ملک مورد نظر اعم از قیمت، متراژ، امکانات، محله، دسترسی‌ها و سایر موارد دارد که می‌تواند در تصمیم گیری به شما کمک کند.                         

خرید ملک برای شرکت در برنامه سرمایه گذاری ترکیه

برای شرکت در برنامه اخذ پاسپورت ترکیه از طریق سرمایه گذاری، ملکی که خریداری می‌کنید باید ارزش حداقلی دویست و پنجاه هزار دلاری داشته باشد. فرقی نمی‌کند پروژه تکمیل شده باشد یا در حال ساخت، باید گواهی اقامت خود را ببرید تا سند مالکیت آماده شود. ملک باید از نظر مدارک قانونی تکمیل باشد تا بتوان ارزش آن را تخمین زد. ملک خریداری شده شما می‌تواند آپارتمان باشد یا ویلا.

وقتی قصد خرید ملک در ترکیه را دارید باید ابتدا یک قرارداد خرید ملک بنویسید و یک وکیل استخدام کنید. اگر وکیل ندارید، ما می‌توانید لیستی از بهترین وکلا با سابقه چنین پرونده‌هایی را به شما معرفی کنیم. ما این مراحل را چندین بار از ابتدا تا انتها با موفقیت برای مشتریان خود طی کرده‌ایم و می‌توانیم تا گرفتن سند مالکیت شما را یاری دهیم.

investment options چگونه با خرید ملک پاسپورت ترکیه را بگیریم؟

وقتی سند ملک خود را امضا می‌کنید، ذکر کنید که این خرید برای شرکت در طرح اخذ پاسپورت ترکیه از طریق سرمایه گذاری انجام شده است. و در برنامه آینده خود داشته باشید که این ملک را به مدت سه سال نگه خواهید داشت. همچنین تمامی‌تراکنش‌های انجام شده می‌بایست از طریق بانک انجام شود و رسید آنها را نگه دارید. برای انتقال وجه به بانک‌های ترکیه، از شرکت‌های واسطه ای استفاده کنید که دستمزد کمی‌ می‌گیرند و بهترین نرخ تبدیل را دارند.

گواهی اقامت و احراز هویت

وقتی همه کارها انجام شد، گزارش ارزشیابی رسمی‌ را دریافت می‌کنیم که نشان می‌دهد ارزش ملک چقدر است. همچنین رسید بانکی را در وزارت محیط زیست و شهرسازی ترکیه ثبت خواهیم کرد. طی این مراحل هم ما می‌توانیم کمک‌تان کنیم. تمام چیزی که از نظر دولت مهم است این است که بتوانید ثابت کنید که از نظر مالی می‌توانید از پس هزینه‌های زندگی خود و افراد تحت تکفل خود بربیایید.

بعد از ثبت درخواست آنلاین، یک قرار ملاقات در محدوده‌ای که ملک خریده‌اید برای شما تنظیم می‌شود. بعد از تایید، مقامات کارت اقامت شما را از طریق پست ارسال خواهد کرد. اولین تایید مدرک برای یکسال انجام می‌شود که زمان کافی برای انجام سایر کارها برای اخذ اقامت دائم از طریق سرمایه گذاری خواهد بود.

ثبت درخواست برای گرفتن پاسپورت ترکیه

به مرحله آخر کار رسیدیم. که در واقع ثبت درخواست برای گرفت پاسپورت ترکیه است. مدارک مورد نیاز عبارتند از:

  • گواهی تولید یا شناسنامه
  • گواهی اقامت در ترکیه
  • تمام اسنادی که نشان می‌دهد که شما متاهل هستید مانند قباله ازدواج یا در صورت طلاق گرفتن، برگه طلاق. اگر بیوه هستید گواهی فوت همسر نیز نیاز است.
  • بیمه درمانی
  • پاسپورت
  • 12 قطعه عکس پرسنلی
  • ترجمه تمام مدارک خارجی و مهر کردن آنها در سفارت کشور خود
  • برگه دادن وکالت به وکیل
  • فرم‌های درخواستی

درخواست شما از طریق دپارتمان‌های مختلفی بررسی می‌شود و در نهایت به دفتر ریاست جمهوری برای تایید رسمی ‌می‌رسد. توجه داشته باشید که متقاضی به هیچ وجه نمی‌تواند سو سابقه داشته باشد. فرایند ثبت درخواست حدوداً 6 ماه زمان می‌برد. بعد از تایید این مرحله، به شما تبریک می‌گوییم! چون حالا خودتان و خانواده‌تان جزو شهروندان ترکیه به حساب می‌آیید و پاسپورت ترکیه خواهید داشت.

مزایای تابعیت ترکیه

سفر بدون نیاز به ویزا

گرچه بسیاری از مردم دنیا مانند بریتانیایی‌ها و اروپایی‌ها می‌توانند از سفر بدون محدودیت لذت ببرند اما بسیاری از مردم کشورهای دیگر برای سفر به هرجایی نیاز به گرفتن ویزا دارند. به همین خاطر گرفتن پاسپورت ترکیه از طریق برنامه سرمایه گذاری این کشور می‌تواند برای بسیاری هدف اصلی باشد. شما با این پاسپورت می‌توانید به بیش از 100 کشور جهان را بدون ویزا و مابقی را با فرایند سریع دریافت ویزا سفر کنید.

یکبار ثبت درخواست

با اینکه فرایند ثبت درخواست برای گرفتن ویزای اقامتی ترکیه سریع و راحت است اما بالاخره پیچیدگی‌های خود را دارد. یکی از این پیچیدگی‌ها این است که شما باید طی دوره‌های زمانی یک ساله، دو ساله و پنج ساله برای تمدید ویزای اقامتی خود مراحل اداری را طی کنید تا بتوانید در کشور زندگی کنید. اما با گرفتن حق شهروندی، دیگر تا پایان عمر نیازی به ثبت هیچ گونه درخواست یا تمدیدی نخواهید داشت.

بدون نیاز به اقامت در کشور

بسیاری از برنامه‌های سرمایه گذاری دیگر در کشورهای سرتاسر دنیا متقاضی را مجبور می‌کنند که برای مدتی نسبتاً طولانی قبل از ثبت درخواست گرفتن حق شهروندی، در کشور ساکن بوده باشند. اما ترکیه اینطور نیست. سرمایه گذاران می‌توانند هر زمان که خواستند کشور را ترک کنند و هر زمان که خواستند در آن زندگی نمایند. آزادی انتخاب با شماست.

تامین آینده فرزندان

برنامه سرمایه گذاری در ترکیه شامل فرزندان و همسر شما هم می‌شود. حتی اگر تصمیم بگیرید که خانواده خود را بعداً بزرگ‌تر کنید، هر بچه‌ای که در ترکیه به دنیا بیاید، به صورت خودکار پاسپورت آن کشور را خواهد داشت. پس با گرفتن تابعیت ترکیه، می‌توانید خیال‌تان از بابت آینده فرزندان خود راحت باشد.

investment programme چگونه با خرید ملک پاسپورت ترکیه را بگیریم؟

بازنشستگی و سیستم درمان

یا می‌دانستید که ترکیه یکی از به روز ترین کشورها از نظر سیستم سلامت و درمان است؟ بیمارستان‌های بسیاری در این کشور به تخصص و امکانات خود در سطح جهانی مشهور هستند. همچنین عمل‌های جراحی مانند کاشت مو یا دندانپزشکی می‌تواند ترکیه را به عنوان یک کشور مطرح در حوزه توریسم درمانی قرار دهد.

با گرفتن تابعیت ترکیه شما می‌توانید از این سیستم مدرن و مجهز درمانی استفاده کنیم. از طرفی شاهد هستیم که در بسیاری از کشورها مانند اسپانیا، سیستم درمان از افراد مسن حمایت نمی‌کند. اما در ترکیه خیال‌تان راحت است. دوران بازنشستگی هم حقوق خواهید داشت هم نگرانی از بابت درمان و سلامت وجود ندارد.

کار و تحصیل به عنوان یک شهروند

با اینکه می‌توانید با گرفتن ویزای اقامتی در ترکیه زندگی کنید، اما اگر بخواهید مشغول به کار هم شوید باید ویزای کاری بگیرید. همچنین برای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور نیاز به ویزای تحصیلی خواهید داشت. اما با گرفتن تابعیت ترکیه هم امکان کار و هم امکان تحصیل در این کشور را خواهید داشت. به همین خاطر می‌توانید برای آینده مالی و کاری خود در این کشور برنامه ریزی کنید.

آب و هوا و غذاهای فوق العاده

فکر نکنید که سرمایه گذاری در ترکیه صرفاً بعد مالی دارد. این کشور 300 روز آفتابی در سال دارد که می‌تواند زندگی شما در بیرون از خانه را بسیار لذت‌بخش کند. دراز کشیدن زیر نور آفتاب در سواحل شنی زیبای مدیترانه‌ای و اژه‌ای ترکیه می‌تواند آرزوی بسیاری باشد. همچنین رستوران‌هایی که غذاهای بین‌المللی سرو می‌کنند ممکن است انتخاب بعضی از توریست‌ها باشد اما شما به عنوان شهروند آینده ترکیه، بهتر است با سبک غذایی فوق‌العاده مردم این کشور آشنا شوید و طعم غذاهای خوشمزه و سالم این منطقه را بچشید.

کارهایی که می‌شود در این کشور انجام داد

هیچ می‌دانستید ترکیه یکی از قطب‌های گردشگری ورزشی در دنیا است؟ در کنار هزاران مرکز تاریخی و مسیرهای معروف برای طبیعت‌گردی، این کشور از چهارطرف به دریا می‌رسد و ورزش‌های آبی در آن رونق بسیاری دارد.

این منطقه از نظر جغرافیایی 7 اقلیم مختلف را دارد و فرهنگ و هنر در هر سوی آن دیده می‌شود. از ترکیه گرفته تا آنتالیا، هر شهر ترکیه چیزی برای عرضه دارد. امکان ندارد شما در ترکیه حوصله‌تان سر برود. شما به عنوان شهروند ترکیه می‌توانید هر علاقه‌ای که دارید را در این کشور دنبال کنید و از دنیایی خلاقیت، فعالیت‌های فیزیکی سالم یا بودن در کنار دوستان خود لذت ببرید. پس این شانس را از دست ندهید!

فرهنگ جامعه ترکیه

یک ضرب المثل قدیمی ‌ترکی می‌گوید که هر غریبه ای یک دوست به حساب می‌آید. یک جمله معروف دیگر هم می‌گوید یک دوستی عمیق طی نوشیدن یک قهوه اتفاق می‌افتد. واقعاً هم که مردم ترکیه میهمان‌نواز و خونگرم هستند. فرقی نمی‌کند که کجای این کشور را برای زندگی انتخاب کنید، احتمالاً قاطی شدن با جامعه ترکیه برای شما کار سختی نخواهد بود. سعی کنید زبان ترکی را یاد بگیرید تا بتوانید شهروند بهتری باشید و ترکیه را مانند خانه خود بدانید.

مزایای سرمایه گذاری در ملک برای گرفتن پاسپورت ترکیه

گرفتن پاسپورت ترکیه برای متقاضیان این طرح مزیت بسیار بزرگی است. اما خریدن ملک در ترکیه همچنین می‌تواند فرصت خوبی برای سرمایه گذاری و رسیدن به سود باشد. بسیاری از متقاضیان از قیمت هر متر مربع زمین یا ملک در ترکیه سوپرایز می‌شوند. این قیمت‌ها در مقایسه با کشورهای دیگری همچون اسپانیا، پرتغال و فرانسه آنقدر پایین است که نشان می‌دهد بازار خرید و فروش ترکیه چقدر می‌تواند پتانسیل خوبی برای سرمایه‌گذاری خارجی‌ها داشته باشد.

turkish citizenship 6 چگونه با خرید ملک پاسپورت ترکیه را بگیریم؟

در اوایل قرن، ترکیه پلن‌های متعددی را برای نوسازی و مدرن کردن شهرهای خود در نظر گرفت که در نتیجه آن آپارتمان‌ها و ویلاهایی ساخته و بازسازی شدند که معماری بسیار زیبا و خیره کننده‌ای دارند. در بعضی از مناطق گزینه‌های خرید ملک زیاد است و در نتیجه این عرضه زیاد، قیمت‌های کاهش یافته است. به همین خاطر متقاضیان می‌توانند از این فرصت به وجود آمده استفاده کنند و در کنار یک سرمایه گذاری سودده، پاسپورت ترکیه خود را نیز بگیرند.

توجه داشته باشید که ملک خریداری شده توسط شما می‌بایست حداقل به مدت سه ماه نگهداری شود. همچنین ما پیشنهاد می‌کنیم به این سرمایه گذاری به چشم یک سرمایه گذاری میان مدت یا بلند مدت نگاه کنید تا سود خوبی نصیب‌تان شوید. هدف فروش ملک را 5 الی 10 ساله بگذارید.

زندگی همیشگی در ترکیه

به محض اینکه پاسپورت ترکیه خود را دریافت کردید، می‌توانید تصمیم بگیرید که از ملک خود به صورت همیشگی استفاده کنید یا صرفاً در تعطیلات در آن ساکن باشید. اگر قصد ندارید دائم در ترکیه حضور داشته باشید می‌توانید برای اجاره دادن ملک خود نیز اقدام کنید که خود یک منبع درآمد جانبی برای شما خواهد بود. البته توجه داشته باشید که به این منبع درآمد جدید ممکن است مالیات تعلق بگیرد.

درباره شرایط این موضوع در مقالات دیگر سایت توضیح داده‌ایم. اگر اطلاعات بیشتری درباره طرح اخذ اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری ملک می‌خواهید، می‌توانید راهنماهای سایت را مطالعه کنید یا با همکاران ما تماس بگیرید. از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید سپاسگزاریم. منتظر پیشنهادات، انتقادات و سوالات احتمالی شما همراهان عزیز هستیم.

درخواست خدمات مشاوره تخصصی

کارشناسان لینکین آماده کمک به شما هستند. می‌توانید از ظریق واتس‌اپ یا فرم تماس وب‌سایت با ما در ارتباط باشید.

 
سوالی دارید؟

کارشناسان لینکین آماده کمک به شما هستند. می‌توانید از ظریق واتس‌اپ یا فرم تماس وب‌سایت با ما در ارتباط باشید.

 
اشتراک‌گذاری
فیسبوک
توییتر
تلگرام
واتس‌اپ
پرینت صفحه
مهاجرت، زندگی و سرمایه‌گذاری در ترکیه

Investment in Turkey

اشتراک خبرنامه رایگان

برای دریافت آخرین خبرها،‌ پیشنهاد‌ها و مقالات ایمیل خود را وارد کنید

ارتباط با ما

Barbaros Mahallesi, Moreleylak Sk. No:2B , Andromeda Residence 34756 Ataşehir/İstanbul

© تمامی حقوق برای لینکین ترکیه محفوظ است. ۱۳۹۹ – ۱۴۰۳

پروژه با موفقیت به صفحه مقایسه افزوده شد.

حداکثر ۳ پروژه را می‌توانید با یکدیگر مقایسه کنید.