جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
فهرست عناوین مقاله
درخواست مشاوره :
آخرین به‌روزرسانی مطلب:
دسته بندی مقاله: سرمایه‌گذاری در ترکیه
آیا سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات در ترکیه همچنان می‌تواند در سال 2023 سودآور باشد؟ پاسخ به این سؤال به عوامل متعددی بستگی دارد، از جمله نوع ملکی که علاقه‌مند به خرید آن هستید، موقعیت مکانی ملک و اهداف سرمایه‌گذاری شما. بااین‌حال...
فهرست عناوین مقاله

سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات ترکیه سال‌هاست که یک انتخاب محبوب برای سرمایه‌گذاران خارجی بوده است. آیا باتوجه‌ به شرایط اقتصادی فعلی، هنوز هم در سال 2023 سودآور است؟

این مقاله نگاهی به مزایا و معایب سرمایه‌گذاری امروز در املاک ترکیه دارد و نکاتی را برای سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهد.

چرا سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات ترکیه؟

اقتصاد ترکیه به‌مانند کل اقتصاد جهان، در سال‌های اخیر باتوجه‌به پاندمی کرونا و جنگ‌های اخیر، کل فضاهای سیاسی و اقتصادی دنیا، به‌هم‌ریخته است. به همین دلیل، ترکیه با چالش‌هایی از جمله تورم بالا و کاهش ارزش پول  ملی روبرو بوده است. بااین‌حال، بازار املاک و مستغلات ترکیه نسبتاً قوی باقی‌مانده است و همچنان قیمت‌های آن‌ها در برخی مناطق در حال افزایش است. اما برای کسب سود در این بازار نیاز به یک شرط اساسی داردیم؛ آن هم یک انتخاب هوشمندانه است.

سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات ترکیه

دلایل سوددهی بالای صنعت املاک و مستغلات ترکیه

رشد جمعیت ترکیه

یکی از دلایل اصلی که سرمایه‌گذاری املاک در ترکیه همچنان می‌تواند سودآور باشد، جمعیت جوان و روبه‌رشد این کشور است.

تقاضای بالای مسکن در ترکیه

تقاضای زیادی برای مسکن، هم از سوی شهروندان ترکیه و هم از سوی سرمایه‌گذاران خارجی، وجود دارد. این به دلیل عوامل متعددی از جمله جمعیت روبه‌رشد کشور، اقتصاد قوی و مقاصد گردشگری جذاب آن است.

یک مکان گردشگری محبوب

این کشور یک مقصد گردشگری محبوب است، به‌گونه‌ای که سالانه میلیون‌ها نفر از ترکیه بازدید می‌کنند و بسیاری از آن‌ها اقامت در هتل‌ها یا آپارتمان‌ها را انتخاب می‌کنند. به همین منظور، ترکیه، یک موقعیت بازاری خوب برای اجارۀ ملک دارد که سودآوری خوبی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه

ترکیه در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، هزینۀ زندگی نسبتاً پایینی دارد و این در قیمت املاک و مستغلات ترکیه منعکس می‌شود.

پتانسیل افزایش سرمایه

ارزش املاک و مستغلات ترکیه در سال‌های اخیر به طور پیوسته در حال افزایش بوده است و انتظار می‌رود که این روند در آینده نیز ادامه یابد. این بدان معناست که سرمایه‌گذاران، پتانسیل کسب سود سرمایۀ قابل‌توجهی را در سرمایه‌گذاری خود دارند.

ریسک سرمایه املاک و مستغلات ترکیه

آیا برای سرمایه‌گذاری در ترکیه با ریسکی مواجه هستیم؟

به‌طورکلی، سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات ترکیه همچنان می‌تواند در سال 2023 سودآور باشد؛ اما مهم است که از خطرات موجود آگاه باشید. همچنین مهم است که تحقیق خود را انجام دهید و ملک مناسب را در مکان مناسب انتخاب کنید. بااین‌وجود، ریسک‌ها و معایب سرمایه‌گذاری ملکی در ترکیه شامل چه مواردی می‌شود؟

تغییر شرایط 2023 با 2020

باید بدانید که شرایط در حال حاضر و 2023 بسیار متفاوت با سال 2020 هست. دلیل این موضوع به شرایط اقتصادی ترکیه و جهان می‌برگردد. به بیان دیگر، شرایط اقتصادی داخل ترکیه مربوط به  کاهش توانایی مردم ترکیه برای خرید ملک، شرایط وام دهی و درصد سود بانک‌های ترکیه و زلزلۀ شدید در ابتدای سال 2023 است. این زلزله خسارت شدیدی به اقتصاد ترکیه وارد کرده است.  به همین دلیل، عدم توجه به شرایط و انتخاب هوشمندانه، ممکن است باعث ضرر شما شود.

کاهش ارزش لیر

یکی از بزرگ‌ترین خطرات، احتمال کاهش بیشتر ارزش لیر ترکیه است. این امر می‌تواند فروش یا اجاره ملک را در آینده دشوارتر کند. بااین‌حال، دولت ترکیه اقداماتی را برای تثبیت ارز انجام داده است و پیش‌بینی می‌شود که در آینده پول ملی تقویت شود.

رکورد و چالش‌های اقتصادی

خطر دیگر احتمال رکود در اقتصاد ترکیه است. اگر اقتصاد این کشور وارد رکود شود، تقاضا برای مسکن کاهش می‌یابد و قیمت‌ها کاهش می‌یابد. البته، دولت ترکیه برای مقابله با این چالش‌ها تلاش می‌کند و انتظار می‌رود اقتصاد در بلندمدت به رشد خود ادامه دهد.

سیستم حقوقی پیچیده

سیستم حقوقی ترکیه می‌تواند برای سرمایه‌گذاران خارجی پیچیده و دشوار باشد. قبل از تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری، مهم است که از مشاوره حرفه‌ای حقوقی استفاده کنید.

House vs apartment in Turkey

انتخاب کدام نوع املاک برای سرمایه‌گذاری در سال 2023

 ازآنجایی‌که ترکیه هنوز یک بازار نسبتاً در حال ظهور است، پتانسیل بیشتری برای رشد در آینده را دارد. به همین منظور ممکن است که برای شما سؤال پیش آید که چه مکان‌هایی برای خرید ملک در ترکیه مناسب‌تر است؟

تمرکز بر مناطق توریستی

بر مناطقی تمرکز کنید که موردعلاقه گردشگران هستند یا تقاضای زیادی برای مسکن دارند. مناطق توریستی ترکیه مانند آنتالیا و بدروم همیشه مورد تقاضا هستند. به همین دلیل، سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات در این مناطق می‌تواند درآمد خوبی از اجاره ایجاد کند.

سرمایه‌گذاری در املاک تجاری

املاک تجاری مانند ساختمان‌های اداری و فروشگاه‌ها نیز می‌تواند سرمایه‌گذاری خوبی در ترکیه باشند.

بازار ملک و خانه در ترکیه

Istanbul Buildings

فاکتورهای طلایی برای سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات ترکیه

اگر قصد سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات ترکیه را دارید، چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. البته قبل از آن، آگاهی کامل از نوسانات لیر، اهمیت پیدا می‌کند.

انجام تحقیقات به طور کامل

مهم است که قبل از سرمایه‌گذاری در هر ملکی، تحقیقات خود را انجام دهید. این امر، به‌ویژه هنگام سرمایه‌گذاری در یک کشور خارجی، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. به همین منظور، قبل از هر تصمیمی مطمئن شوید که بازار املاک و مستغلات ترکیه و سیستم حقوقی آن را درک کرده‌اید. همچنین، ملکی را انتخاب کنید که به‌خوبی نگهداری شود و در موقعیت مکانی مناسب باشد.

کار با یک مشاور املاک معتبر نه آژانس املاک

همکاری با یک مشاور املاک معتبر که می‌تواند به شما در یافتن ملک مناسب کمک کند و شما را در فرایند خرید راهنمایی کند، بسیار مهم است. انتخاب یک مشاور امین و متخصص که  بر اطلاعات ملک و بازار داخلی تسلط بالایی دارد، می‌تواند به شما در ارزیابی میزان تحمل ریسک و ایجاد یک استراتژی سرمایه‌گذاری مناسب، کمک کند.

آژانس‌های املاک دارای یک سبد پیشنهادی محدود هستند که در زمان مراجعه شما، فقط بر موجودی خود تمرکز کرده و آن را به شما پیشنهاد میدهد.

مشورت با یک وکیل یا مشاور حرفه‌ای

همیشه ایدۀ خوبی است که قبل از هر تصمیم سرمایه‌گذاری عمده، از یک وکیل و مشاور مطلع به اطلاعات محلی صنعت ترکیه استفاده کنید، به‌خصوص، در سال 2023 که مشکلات اقتصادی ترکیه به شدت زیاد شده است.

دریافت کتبی قراردادها

مطمئن شوید که همه چیز را به‌صورت مکتوب دریافت می‌کنید، از جمله قرارداد خرید و… . این به محافظت از شما در صورت بروز هرگونه اختلاف کمک می‌کند.

صبر و شکیبایی

سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات در ترکیه، یک سرمایه‌گذاری بلندمدت است، بنابراین صبر و شکیبایی لازمۀ آن است. به بیان دیگر، انتظار نداشته باشید که یک‌شبه بازدهی بزرگ را ببینید.

تصمیم درست در املاک و مستغلات ترکیه

بهترین راه برای سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات ترکیه 2023 چیست؟

همان‌طور که بیان کردیم، ترکیه دارای مشکلات اقتصادی عمده‌ای است؛ اما انتخاب آن برای سرمایه‌گذاری ملکی فکر جذابی است. به همین منظور، بهترین کار و مطمئن‌ترین راه، انتخاب شخص یا گروهی است که شما را در این مسیر راهنمایی کند و اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار دهد؛ یا حتی کارهای خریداری را برای شما انجام دهد.

بااین‌حال در انتخاب آن شخص باید دقت کنید. به همین منظور، بهترین فرد یا گروه برای شما کسی یا کسانی هستند که درحقیقت اطلاعات تحلیلی و آماری خوب را از فضای داخلی ملک ترکیه همراه اطلاعات مالی، جغرافیایی و  پروژه‌های شهری و کشوری داشته باشد. فراموش نکنید که یک مشاور املاک، تنها گزینه‌ها و املاک محدود در دسترس را باتوجه‌به نیازهای شما پیشنهاد می‌کند. به همین دلیل، به‌احتمال زیاد بهترین انتخاب و پرسودترین را به شما پیشنهاد نمی‌دهد؛

در این مسیر، برای راحتی شما و سود بیشتر شما، ما یک گروه، با اطلاعات دقیق و دانش بالا در مورد ترکیه، ایجاد کرده‌ایم که نه‌تنها می‌توانند شما را در این مسیر راهنمایی کنند؛ بلکه در صورت نیاز، اقدامات لازم را برای شما انجام می‌دهند.

جمع‌بندی

ترکیه کشوری با تاریخ و فرهنگ غنی است که بازار املاک و مستغلات آن از دیرباز مقصدی محبوب برای سرمایه‌گذاران خارجی بوده است. بااین‌حال، اقتصاد ترکیه در سال‌های اخیر چالش‌هایی را تجربه کرده است و برخی از سرمایه‌گذاران ممکن است تعجب کنند که آیا سرمایه‌گذاری در املاک ترکیه هنوز در سال 2023 سودآور است یا خیر.

پاسخ به این سؤال به عوامل متعددی بستگی دارد، از جمله نوع ملکی که علاقه‌مند به خرید آن هستید، موقعیت مکانی ملک و اهداف سرمایه‌گذاری شما. بااین‌حال، به‌طورکلی، سرمایه‌گذاری در املاک ترکیه همچنان می‌تواند یک سرمایه‌گذاری سودآور باشد، به‌خصوص اگر به دنبال سرمایه‌گذاری بلندمدت هستید.

 

درخواست خدمات مشاوره تخصصی

کارشناسان لینکین آماده کمک به شما هستند. می‌توانید از ظریق واتس‌اپ یا فرم تماس وب‌سایت با ما در ارتباط باشید.

 
سوالی دارید؟

کارشناسان لینکین آماده کمک به شما هستند. می‌توانید از ظریق واتس‌اپ یا فرم تماس وب‌سایت با ما در ارتباط باشید.

 
اشتراک‌گذاری
فیسبوک
توییتر
تلگرام
واتس‌اپ
پرینت صفحه
مهاجرت، زندگی و سرمایه‌گذاری در ترکیه

© تمامی حقوق برای لینکین ترکیه محفوظ است. ۱۳۹۹ – ۱۴۰۳

پروژه با موفقیت به صفحه مقایسه افزوده شد.

حداکثر ۳ پروژه را می‌توانید با یکدیگر مقایسه کنید.