جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
فهرست عناوین مقاله
درخواست مشاوره :
سرمایه گذاری در املاک و مستغلات ترکیه
آخرین به‌روزرسانی مطلب:
آیا سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات در ترکیه همچنان می‌تواند در سال 2024 سودآور باشد؟ پیش‌بینی‌های بازار املاک ترکیه در سال ۲۰۲۴
فهرست عناوین مقاله

بازار املاک و مستغلات ترکیه در سال‌های اخیر شاهد رشد و توسعه چشمگیری بوده است. این رشد، به‌ویژه در شهرهای بزرگی مانند استانبول، بسیار چشمگیر بوده است. در این میان، عوامل مختلفی از جمله تورم، مشکلات بعد از پاندمی کرونا، رکود اقتصاد جهانی، زلزله مهیب فوریه ۲۰۲۳ و افزایش هزینه‌های ساخت در بخش مصالح، خدمات و نیروی انسانی، تأثیر قابل‌توجهی بر این رشد داشته‌اند. با این حال، قیمت مسکن در پروژه‌های ساختمانی در سال ۲۰۲۴ با توجه به مشکلات اشاره‌شده همچنان رو به افزایش است. 

 

پیش‌بینی‌های بازار املاک و مستغلات ترکیه در سال ۲۰۲۴

در برنامه‌ای که اخیرا از تلویزیون بلومبرگ ترکیه پخش شد، رئیس صنف املاک اریکه، پیش‌بینی کرد که با توجه به مشکلاتی نظیر رکود اقتصاد جهانی، مشکلات پس از پاندمی کرونا، زلزله مهیب فوریه ۲۰۲۳ و افزایش هزینه‌های ساخت‌و‌ساز در بخش مصالح، خدمات و نیروی انسانی، قیمت مسکن و پروژه‌های ساختمانی در سال ۲۰۲۴ همچنان رو به افزایش است.

وی همچنین گفت که به دلیل مشکلاتی که اقتصاد ترکیه در پی زلزله سال ۲۰۲۳ با آن مواجه شده است، بانک‌ها در سال ۲۰۲۴ نیز به خریداران مسکن، وام بانکی اعطا نخواهند کرد. و تمرکز بانک‌ها بیشتر روی اعطای وام به صنایع متمرکز است. اما با توجه به اینکه شرکت‌های ساختمانی امکان پرداخت اقساطی را با حداقل پیش پرداخت برای مشتریان خود فراهم آورده‌اند، همچنان بازار پروژه‌های ساختمانی پر رونق پیش‌بینی می‌شود.

املاک و مستغلات ترکیه در 2024

مقایسه قیمت مسکن در استانبول و پاریس

 

در این برنامه تلوزیونی، سوال دیگری که از رئیس صنف املاک اریکه پرسیده شد این بود که با توجه به اینکه قیمت خانه در برخی نقاط استانبول به ۱ تا ۲ میلیون یورو رسیده و با همین قیمت می‌توان یک خانه ویلایی را در پاریس تهیه کرد، آیا همچنان منطقی است که در استانبول سرمایه گذاری کنیم؟

وی در پاسخ به این سوال گفت که نباید خانه‌های بهترین منطقه استانبول را با خانه‌های مناطق حاشیه‌ای پاریس مقایسه کرد. وی معتقد است که این مقایسه‌ها عادلانه نیست. و باید عواملی مانند موقعیت مکانی، کیفیت ساخت و ساز، امکانات و خدمات، قوانین مالیاتی و هزینه‌های نگهداری را در نظر گرفت.

  1. موقعیت مکانی: یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر قیمت خانه است. خانه‌های واقع در مناطق مرکزی و پرتردد، معمولاً گران‌تر از خانه‌های واقع در مناطق حاشیه‌ای و کم‌تردد هستند.
  2. کیفیت ساخت و ساز: کیفیت ساخت و ساز، تأثیر مستقیمی بر قیمت خانه دارد. خانه‌های با کیفیت ساخت بالاتر، معمولاً گران‌تر از خانه‌های با کیفیت ساخت پایین‌تر هستند.
  3. امکانات و خدمات: وجود امکانات و خدمات رفاهی، مانند مراکز خرید، مدارس، بیمارستان‌ها و غیره، باعث افزایش قیمت خانه می‌شود.
  4. قوانین مالیاتی: قوانین مالیاتی، تأثیر قابل‌توجهی بر قیمت خانه دارند. خانه‌هایی که مشمول مالیات‌های بالاتری هستند، معمولاً گران‌تر هستند.
  5. هزینه‌های نگهداری: هزینه‌های نگهداری خانه، مانند هزینه‌های تعمیرات، مالیات‌ها و غیره، نیز بر قیمت خانه تأثیرگذار هستند.

در پایان، سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات ترکیه در سال ۲۰۲۴ همچنان می‌تواند سودآور باشد و توجه به افزایش قیمت مسکن، سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ساختمانی با موقعیت مناسب، می‌تواند سودآوری مناسبی را برای سرمایه‌گذاران به همراه داشته باشد. اما لازم است قبل از سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات ترکیه، حتماً تحقیقات لازم را انجام دهید و از یک متخصص کمک بگیرید. با ما تماس بگیرید

درخواست خدمات مشاوره تخصصی

کارشناسان لینکین آماده کمک به شما هستند. می‌توانید از ظریق واتس‌اپ یا فرم تماس وب‌سایت با ما در ارتباط باشید.

 
سوالی دارید؟

کارشناسان لینکین آماده کمک به شما هستند. می‌توانید از ظریق واتس‌اپ یا فرم تماس وب‌سایت با ما در ارتباط باشید.

 
اشتراک‌گذاری
فیسبوک
توییتر
تلگرام
واتس‌اپ
پرینت صفحه
مهاجرت، زندگی و سرمایه‌گذاری در ترکیه

© تمامی حقوق برای لینکین ترکیه محفوظ است. ۱۳۹۹ – ۱۴۰۳

پروژه با موفقیت به صفحه مقایسه افزوده شد.

حداکثر ۳ پروژه را می‌توانید با یکدیگر مقایسه کنید.