جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

قیمت خانه در ترکیه زیر ذره‌بین (اردیبهشت 1403)

فهرست عناوین مقاله
درخواست مشاوره :
قیمت خانه در ترکیه
آخرین به‌روزرسانی مطلب:
براساس داده‌های Endeksa، قیمت خانه در ترکیه برای هر متر مربع مسکن در منطقه اسنیورت استانبول که در رتبه اول خرید خانه در ترکیه قرار دارد، ۱۷ هزار و ۷۱۹ لیر و متوسط قیمت کل خانه‌ها ۱ میلیون و ۹۴۹ هزار لیر است. همچنین، افزایش قیمت مسکن در این منطقه طی یک سال نیز به ۴۱ درصد رسیده است.
فهرست عناوین مقاله

قیمت خانه در ترکیه زیر ذره‌بین

 

کاهش قیمت مسکن، افت نرخ بهره وام‌های بانکی و ارائه تسهیلات جدید وام از سوی بانک‌ها، همگی از موضوعاتی هستند که این روزها از سوی خریداران بالقوه مسکن دنبال می‌شود. اگرچه کاهش تقاضا، به ویژه در کلان‌شهرها، سرعت افزایش ماهانه قیمت مسکن را کاسته، اما این موضوع هنوز در قیمت نهایی قیمت خانه در ترکیه به طور کامل منعکس نشده است. ( همچنین ببینید: قیمت خانه در کارتال استانبول)
بر اساس داده‌ها Endeska، استانبول «اسن‌یورت» در صدر این فهرست قرار گرفت. در حالی که در سال ۲۰۲۳ تعداد ۲۵ هزار و ۱۸۹ خانه در استانبول «اسن‌یورت» به فروش رفت، متوسط قیمت به خانه ۱ میلیون و ۹۴۹ هزار لیر و نرخ تغییر قیمت سالانه به ۴۱ درصد رسید.

آیدین، کوش‌آداسی بالاترین میانگین قیمت املاک و مستغلات ترکیه

 

کوش‌آداسی که از مناطق پرفروش است، با متوسط قیمت مسکن ۵ میلیون و ۵۴۶ هزار لیر در فوریه ۲۰۲۴ توجه‌ها را به خود جلب کرد. در حالی که قیمت هر متر مربع در کوش‌آداسی ۳۶ هزار و ۹۷۴ لیر بود، تغییر قیمت سالانه به ۷۲ درصد رسید. با وجودی که قیمت فروش مسکن در هر متر مربع در استان آیدین در سطح ۳۳ هزار و ۵۴۷ لیر باقی ماند، اما کوش‌آداسی بالاتر از میانگین استانی بود.

قیمت خانه در ترکیه

 

خریداران خارجی، آلانیا را به مقام دوم خرید خانه در ترکیه رساندند

 

آلانیا، شهر ساحلی در آنتالیا که در سال‌های اخیر به دلیل جذابیت‌های متعدد، مورد توجه ویژه برای سرمایه‌گذاران خارجی قرار گرفته است، به مقام دوم محبوب‌ترین مقصد خرید خانه در ترکیه تبدیل شد. قیمت هر متر مربع مسکن در آلانیا در حال حاضر 43 هزار لیر و متوسط قیمت یک واحد مسکونی 4 میلیون و 744 هزار لیر است. این در حالی است که در سال گذشته شاهد رشد 45 درصدی قیمت مسکن در این منطقه بودیم. در مجموع 20 هزار و 255 واحد مسکونی در آلانیا در سال گذشته به خریداران خارجی فروخته شد، که نشان‌دهنده تقاضای بالای این منطقه برای سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات ترکیه است.

 

چانکایا و کچن اورن مقاصدی محبوب برای مهاجران پس از زلزله

 

منطقه چانکایا در آنکارا، یکی از مناطقی بود که به دلیل زلزله شاهد افزایش قابل توجهی در مهاجران بود. قیمت متوسط خانه‌های فروخته شده در این منطقه 29 هزار و 528 لیر به ازای هر متر مربع و 3 میلیون و 838 هزار لیر برای یک واحد مسکونی بود. رشد 72 درصدی قیمت مسکن در چانکایا و فروش 18 هزار و 644 واحد در سال گذشته، نشان‌دهنده تقاضای بالای این منطقه پس از زلزله است.

منطقه کچن‌ اورن در آنکارا نیز پس از زلزله جذابیت بیشتری پیدا کرد و تا پایان سال 2023، 17 هزار و 269 واحد مسکونی در آن به فروش رسید. قیمت هر متر مربع در کچن‌ اورن 18 هزار و لیر و قیمت متوسط خانه‌ها 2 میلیون و 393 هزار لیر بود. رشد 82 درصدی قیمت مسکن در این منطقه، کچن‌ اورن را به یکی از مناطق مورد توجه خریداران در سال گذشته تبدیل کرد.

 

املاک و مستغلات ترکیه

 

در میان استان‌های زلزله‌زده ترکیه، غازی‌عنتپ شاهد تحولات جالبی در بازار املاک و مستغلات ترکیه بود. منطقه شهیدکامل در این استان، به عنوان گزینه‌ای نوظهور در حال رونق گرفتن است و به نظر می‌رسد به زودی به منطقه‌ای محبوب برای سکونت تبدیل خواهد شد.

قیمت هر متر مربع مسکن در شهیدکامل در حال حاضر 16 هزار لیر و متوسط قیمت یک واحد مسکونی 2 میلیون و 642 هزار لیر است. این در حالی است که در سال گذشته شاهد رشد 60 درصدی قیمت مسکن در این منطقه بوده‌ایم.

بنیانگذار و مدیر کل Endeksa در تحلیل خود از افزایش قیمت مسکن به تفکیک محله، سه عامل اصلی را به عنوان عوامل این افزایش معرفی کرد: بلایای طبیعی مانند زلزله، مهاجرت و خریداران خارجی.

وی خاطرنشان کرد که سال 2023 سالی عجیب برای بخش املاک و مستغلات ترکیه بود. با وجود کاهش 17 درصدی سالانه در تعداد معاملات مسکن، قیمت خانه در ترکیه 84 درصد افزایش یافت. بررسی محلات با بیشترین میزان فروش و نرخ افزایش قیمت، این روندها را به وضوح نشان می‌دهد. افزایش تمایل به دورکاری، تقاضا برای مناطق تفریحی را افزایش داده و در نتیجه قیمت ها را بالا برده است. علاوه بر این، وی معتقد است که مهاجرت به استان های همجوار و افزایش استخدام خارجی در برخی مناطق نیز در افزایش قیمت ها نقش داشته است.

 

درخواست خدمات مشاوره تخصصی

کارشناسان لینکین آماده کمک به شما هستند. می‌توانید از ظریق واتس‌اپ یا فرم تماس وب‌سایت با ما در ارتباط باشید.

 
سوالی دارید؟

کارشناسان لینکین آماده کمک به شما هستند. می‌توانید از ظریق واتس‌اپ یا فرم تماس وب‌سایت با ما در ارتباط باشید.

 
اشتراک‌گذاری
فیسبوک
توییتر
تلگرام
واتس‌اپ
پرینت صفحه
مهاجرت، زندگی و سرمایه‌گذاری در ترکیه

Investment in Turkey

اشتراک خبرنامه رایگان

برای دریافت آخرین خبرها،‌ پیشنهاد‌ها و مقالات ایمیل خود را وارد کنید

ارتباط با ما

Barbaros Mahallesi, Moreleylak Sk. No:2B , Andromeda Residence 34756 Ataşehir/İstanbul

© تمامی حقوق برای لینکین ترکیه محفوظ است. ۱۳۹۹ – ۱۴۰۳

پروژه با موفقیت به صفحه مقایسه افزوده شد.

حداکثر ۳ پروژه را می‌توانید با یکدیگر مقایسه کنید.