جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

لغو مناقصه باغ ملی فرودگاه آتاتورک

فهرست عناوین مقاله
درخواست مشاوره :
آخرین به‌روزرسانی مطلب:
دیوان عالی اداری ترکیه رای خود را در مورد مناقصه باغ ملی فرودگاه آتاتورک صادر کرد. رایی که می‌تواند بر پروژه‌های مسکن اطراف فرودگاه اثر بگذارد.
فهرست عناوین مقاله

پروژه‌های مسکن تحت تاثیر لغو مناقصه باغ ملی فرودگاه آتاتورک

دیوان عالی اداری ترکیه به درخواست تجدید نظر شهرداری استانبول، رای خود را در مورد مناقصه باغ ملی فرودگاه آتاتورک صادر کرد. شعبه 13 دیوان عالی، رای دیوان عدالت اداری شانزدهم آنکارا که در دعوی مطرح شده توسط شهرداری استانبول، هیچ تخلفی را مشاهده نکرده بود، را نقض کرد و لغو مناقصه باغ ملی با رای قاطع صادر شد. در این رای آمده است: “در بررسی مناقصه موضوع دعوی، به این نتیجه رسیدیم که انطباقی با قانون وجود ندارد.”

شهرداری استانبول چندی پیش به طرح جامع و تفصیلی مربوط به اراضی فرودگاه آتاتورک اعتراض کرد و در دعوی مطرح شده علیه وزارت محیط زیست، شهرسازی و تغییرات آب و هوایی، خواهان توقف اجرا و لغو طرح شد و همچنین با استناد به عدم وجود مبنای قانونی برای تصمیم اتخاذ شده در مورد فرودگاه آتاتورک و مغایرت آن با قانون شهرداری ها به شماره 5393 و قانون اساسی، خواستار لغو و توقف اجرای مناقصه باغ ملی فرودگاه آتاتورک شد.

لغو مناقصه باغ ملی فرودگاه آتاتورک

در گزارش کارشناسی ارائه شده به دادگاه آمده است: “هیئت کارشناسان به این نتیجه رسیده است که تغییر طرح جامع باغ ملی، با اصول شهرسازی، نیازهای آتی سکونت‌گاه‌ها و تکنیک های برنامه ریزی همخوانی ندارد و همچنین مصلحت عمومی را در نظر نگرفته است.”

اما دیوان عدالت اداری شانزدهم آنکارا در تاریخ 7 سپتامبر 2023، در مورد دعوی مطرح شده توسط شهرداری استانبول علیه سازمان ملی زمین و مسکن و وزارت محیط زیست، با این استدلال که هیچ تخلفی در مناقصه مشاهده نشده است، دعوی را رد کرد.

در نتیجه این رای، شهرداری استانبول به رای دیوان عدالت اداری شانزدهم آنکارا اعتراض کرد. شعبه 13 دیوان عالی در بررسی اعتراض شهرداری استانبول، رای دیوان عدالت اداری را غیرقانونی دانست. شعبه 13 دیوان عالی با نقض رای دیوان عدالت اداری شانزدهم آنکارا، با رای قاطع و بدون امکان اصلاح، لغو مناقصه باغ ملی را صادر کرد.
لغو مناقصه باغ ملی فرودگاه آتاتورک می تواند تاثیرات متعددی بر پروژه‌های مسکن اطراف فرودگاه داشته باشد، این امر می تواند به تاخیر در شروع یا تکمیل پروژه های مسکن در حال ساخت یا برنامه ریزی شده در اطراف فرودگاه منجر شود. با این حال در حال حاضر، اطلاعات دقیقی از برنامه های آینده برای اراضی فرودگاه آتاتورک در دست نیست.

درخواست خدمات مشاوره تخصصی

کارشناسان لینکین آماده کمک به شما هستند. می‌توانید از ظریق واتس‌اپ یا فرم تماس وب‌سایت با ما در ارتباط باشید.

 
سوالی دارید؟

کارشناسان لینکین آماده کمک به شما هستند. می‌توانید از ظریق واتس‌اپ یا فرم تماس وب‌سایت با ما در ارتباط باشید.

 
اشتراک‌گذاری
فیسبوک
توییتر
تلگرام
واتس‌اپ
پرینت صفحه
مهاجرت، زندگی و سرمایه‌گذاری در ترکیه

Investment in Turkey

اشتراک خبرنامه رایگان

برای دریافت آخرین خبرها،‌ پیشنهاد‌ها و مقالات ایمیل خود را وارد کنید

ارتباط با ما

Barbaros Mahallesi, Moreleylak Sk. No:2B , Andromeda Residence 34756 Ataşehir/İstanbul

© تمامی حقوق برای لینکین ترکیه محفوظ است. ۱۳۹۹ – ۱۴۰۳

پروژه با موفقیت به صفحه مقایسه افزوده شد.

حداکثر ۳ پروژه را می‌توانید با یکدیگر مقایسه کنید.