جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آخرین تحولات بازار مسکن ترکیه تا جولای 2023 (تیر 1402)

فهرست عناوین مقاله
درخواست مشاوره :
آخرین به‌روزرسانی مطلب:
بر اساس آمار TUIK (سازمان آمار ترکیه) از بازار مسکن ترکیه در ماه جون ۸۳،۶۳۶ خانه در ترکیه فروخته شده است. فروش مسکن در سراسر ترکیه در ماه جون نسبت به ماه قبل ۲۶ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴۴ درصد کاهش داشته است. با توجه به داده هایی که با استفاده از هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل داده ، در حال حاضر نرخ ارزش سالانه قیمت مسکن در ترکیه تا جولای ۱۱۰٪ افزایش داشته است، میانگین قیمت فروش متر مربع مسکونی در ترکیه ۱۹،۶۳۵ لیر، متوسط ​​قیمت مسکن ۲،۵۳۹،۶۸۰ لیر و دوره بازگشت سرمایه گذاری مسکن ۱۶ سال بوده است.
فهرست عناوین مقاله

بر اساس آمار TUIK (سازمان آمار ترکیه) از بازار مسکن ترکیه در ماه جون ۸۳،۶۳۶ خانه در ترکیه فروخته شده است. فروش مسکن در سراسر ترکیه در ماه جون نسبت به ماه قبل ۲۶ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴۴ درصد کاهش داشته است.

با توجه به داده هایی که با استفاده از هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل داده ، در حال حاضر نرخ ارزش سالانه قیمت مسکن در ترکیه تا جولای ۱۱۰٪ افزایش داشته است، میانگین قیمت فروش متر مربع مسکونی در ترکیه ۱۹،۶۳۵ لیر، متوسط ​​قیمت مسکن ۲،۵۳۹،۶۸۰ لیر و دوره بازگشت سرمایه گذاری مسکن ۱۶ سال بوده است. در میان ۳۰ استان اول با بیشترین تعداد فروش مسکن در ماه جون، استان‌هایی که بیشترین افزایش نرخ ارزش سالانه را داشته‌اند به ترتیب هاتای، آنکارا و اردو بوده اند.

بازار مسکن ترکیه در ماه جون 2023 (خرداد ۱۴۰۲)

در ماه جون استانبول با ۱۳،۵۷۸ خانه و ۱۶٪ بیشترین سهم را در فروش خانه داشته است. پس از آن آنکارا با ۷ هزار و ۳۲۵ فروش خانه و ۹٪ سهم، آنتالیا با ۴ هزار و ۵۰۳ فروش خانه و ۵٪ سهم، در رتبه های بعدی قرار دارند.

بر اساس داده ها، تا پایان ماه جون، افزایش ارزش سالانه قیمت فروش مسکن در استانبول ۹۵٪، میانگین قیمت فروش متر مربع مسکونی ۳۰۷۵۰ لیر و متوسط ​​قیمت مسکن ۳.۹۶۰.۰۰۰ لیر بوده است. قیمت مسکن در آنکارا در سال گذشته ۱۲۳٪ افزایش یافته است، میانگین قیمت فروش متر مربع مسکونی ۱۵۵۰۵ لیر، متوسط ​​قیمت مسکن ۲۰۱۵۶۵۰ لیر است. در آنتالیا، افزایش سالانه ارزش ۱۰۳٪، میانگین قیمت فروش متر مربع مسکونی ۲۸۵۱۳ لیر، متوسط ​​قیمت مسکن ۳۴۲۱۵۶۰ لیر است.

بازار مسکن ترکیه - نمایی از ساخت و ساز در استانبول

استان‌های ترکیه با بیشترین ارزش سالانه مسکن

زمانی که 30 استان اول با بیشترین فروش در بازار مسکن ترکیه در ماه ژوئن مورد ارزیابی قرار می گیرند، استان هایی که بیشترین افزایش نرخ ارزش سالانه را داشته اند به ترتیب زیر اولویت‌بندی می‌شوند.

  1. هاتای
  2. آنکارا
  3. اردو

قیمت مسکن در هاتای در سال گذشته ۱۵۲٪ در آنکارا ۱۲۳٪، در اردو ۱۱۲٪ افزایش یافته است.

افزایش فروش مسکن از طریق وام و اعتبار بانکی

بر اساس آمار منتشر شده، فروش مسکن از طریق وام و اعتبار بانکی ۵۱٪ افزایش یافت. فروش مسکن رهنی در سراسر ترکیه در ماه جون نسبت به ماه قبل ۵۱٪ افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل با ۶۷٪ کاهش به ۱۳۴۶۳رسید. سهم فروش رهن از کل فروش خانه ۱۶٪ بوده است.

کاهش معامله مسکن دست دوم

با این وجود، فروش مسکن دست دوم اخیرا کاهش یافته است. فروش خانه دست دوم در جون نسبت به ماه مشابه سال قبل با ۲۷ درصد کاهش به ۵۷،۷۵۰ معامله رسید. سهم فروش خانه دست دوم از کل فروش خانه‌ها ۶۹٪ بوده است.

 بازار فروش مسکن ترکیه به اتباع خارجی

آمار حاکی از آن است که آنتالیا مقام اول را در فروش مسکن به اتباع خارجی دارد. اگرچه همچون دیگر بخش‌های شاهد روند نزولی هستیم. فروش مسکن به اتباع خارجی در ماه جون نسبت به ماه قبل با ۱۷٪ کاهش و نسبت به ماه مشابه سال قبل با ۷۰٪ کاهش به ۲۶۲۵ رسید. در ماه جون، سهم فروش خانه به خارجی ها از کل فروش خانه ۳٪ بود. آنتالیا با فروش ۴۰۰۰ خانه مقام اول را در فروش خانه به خارجی ها به خود اختصاص داد. پس از آنتالیا، استانبول با ۷۶۰خانه و مرسین با ۲۲۳ فروش خانه در رتبه های بعدی بازار مسکن ترکیه برای اتباع خارجی قرار دارند.

آخرین تحولات بازار مسکن ترکیه در مرداد ۱۴۰۲

نخبگان بازار مسکن ترکیه چه می‌گویند؟

مدیر عامل شرکت ‌Endeska آقای Görkem Öğüt گفته است:

وقتی به تعداد خرید و فروش مسکن نگاه می کنیم، نسبت به ماه جون سال قبل ۴۴٪ و نسبت به دوره پنج ماه گذشته ۲۲٪ کاهش را شاهد هستیم. علت اصلی کاهش تعداد فروش، کاهش استفاده از وام مسکن و افزایش قیمت مسکن است.

بر اساس داده های موجود، افزایش ارزش سالانه قیمت مسکن در ترکیه ۱۱۰٪ است در حالی که افزایش ارزش ۲ ساله در سطح ۴۵۳٪ است. در ماه جون، سهم فروش مسکن رهنی (خرید از طریق وام)  از کل فروش به ۱۶٪ کاهش یافت. افزایش قیمت مسکن و مشکل در دسترسی به منابع مالی، مردم را به سمت سایر ابزارهای سرمایه گذاری غیر از مسکن سوق می دهد.

درخواست خدمات مشاوره تخصصی

کارشناسان لینکین آماده کمک به شما هستند. می‌توانید از ظریق واتس‌اپ یا فرم تماس وب‌سایت با ما در ارتباط باشید.

 
سوالی دارید؟

کارشناسان لینکین آماده کمک به شما هستند. می‌توانید از ظریق واتس‌اپ یا فرم تماس وب‌سایت با ما در ارتباط باشید.

 
اشتراک‌گذاری
فیسبوک
توییتر
تلگرام
واتس‌اپ
پرینت صفحه
مهاجرت، زندگی و سرمایه‌گذاری در ترکیه

Investment in Turkey

اشتراک خبرنامه رایگان

برای دریافت آخرین خبرها،‌ پیشنهاد‌ها و مقالات ایمیل خود را وارد کنید

ارتباط با ما

Barbaros Mahallesi, Moreleylak Sk. No:2B , Andromeda Residence 34756 Ataşehir/İstanbul

© تمامی حقوق برای لینکین ترکیه محفوظ است. ۱۳۹۹ – ۱۴۰۳

پروژه با موفقیت به صفحه مقایسه افزوده شد.

حداکثر ۳ پروژه را می‌توانید با یکدیگر مقایسه کنید.