جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

زندگی در استانبول: مقایسه بخش اروپایی و آسیایی در سال 1402

فهرست عناوین مقاله
درخواست مشاوره :
زندگی در استانبول - بخش اروپایی یا آسیایی
آخرین به‌روزرسانی مطلب:
استانبول شهر تضادهاست، جایی که قاره اروپا و آسیا به هم می رسند. به این ترتیب، این مکان منحصر به فرد برای زندگی است که طیف متنوعی از فرهنگ ها، تجربیات و شیوه های زندگی را ارائه می دهد. این شهر دارای تاریخ و میراث فرهنگی غنی است که در معماری، غذا و آداب و رسوم آن منعکس شده است. با این حال، زندگی در بخش های اروپایی و آسیایی استانبول می تواند بسیار متفاوت باشد. در این مقاله، تفاوت های زندگی در بخش اروپایی و آسیایی استانبول را بررسی خواهیم کرد.
فهرست عناوین مقاله

زندگی در استانبول؛ بخش اروپایی یا بخش آسیایی کدام را انتخاب می کنید؟

قسمت اروپایی استانبول

بخش اروپایی استانبول مدرن‌تر و توسعه‌یافته‌تر شهر است. این مرکز مالی و تجاری استانبول است که مراکز خرید، رستوران‌ها و ساختمان‌های بلند متعددی دارد. بخش اروپایی همچنین میزبان بسیاری از بناهای تاریخی شهر مانند مسجد آبی، ایاصوفیه و کاخ توپکاپی است.

یکی از بزرگترین مزایای زندگی در سمت اروپا، راحتی حمل و نقل به مراکز اداری و  تجاری است. سیستم متروی شهر، اتوبوس‌ها و قایق‌ها همگی به بخش اروپایی متصل می‌شوند و رفت و آمد را آسان می‌کنند. طرف اروپایی همچنین فرودگاه جدید استانبول  فرودگاه بین المللی آتاتورک، را در خود جای داده است.

مناطق مرکزی طرف اروپایی ، به ویژه  بشیکتاش، بی اوغلو و شیشلی به طور کلی گرانتر از طرف آسیایی است. با این حال، استاندارد زندگی با زیرساخت ها و خدمات عمومی تفاوتی نمی کند. طرف اروپایی بین‌المللی‌تر با جامعه مهاجران بزرگ‌تر و طیف وسیع‌تری از رستوران‌ها و فروشگاه‌های بین‌المللی و برند است.

 

به طور کلی قسمت اروپایی استانبول

  • مدرن و توسعه یافته
  • نشانه های تاریخی
  • حمل و نقل راحت به مراکز کسب و کار
  • هزینه زندگی بالاتر

اجاره روزانه ویلا و آپارتمان در ترکیه 

قسمت آسیایی استانبول

 بخش آسیایی استانبول بخش مسکونی و خانوادگی‌تر شهر است. این قسمت کمتر از بخش اروپایی توسعه یافته نیست و ساختمان های مرتفع و مراکز خرید کمتری دارد. با این حال، بسیاری از فضاهای سبز استانبول مانند Fethi Pasha Korusu، جنگل آیدوس و پارک Göztepe Nature Park را در خود جای داده است.

طرف آسیایی به طور کلی کمی ارزان تر از طرف اروپایی است، با هزینه مسکن کمتر و هزینه زندگی پایین تر. همچنین شلوغی و توریستی کمتری دارد و همین امر آن را به مکانی آرام تر برای زندگی تبدیل می کند. بخش آسیایی به خاطر بازارهای محلی و غذاهای خیابانی شهرت دارد، جایی که می‌توانید محصولات تازه و غذاهای سنتی ترکی را با هزینه‌ای کمتر از بخش اروپایی پیدا کنید.

یکی از بزرگترین مزایای زندگی در سمت آسیایی قرار گرقتن در دل جامعه گرم و صمیمی ترک است که شرایط را برای یک زندگی خانوادگی به دور از هیاهوی بخش اروپایی فراهم میکند. وجود خط متروی مارمارای رسیدن به بخش اروپایی و مرکز تجارت و بازار استانبول را آسان می‌کند.

 

به طور کلی قسمت آسیایی استانبول

  •  سنتی و مسکونی‌تر
  • فضاهای سبز بیشتر
  • هزینه کمی پایین‌تر زندگی در استانبول
  • چالش های حمل و نقل بیشتر برای رسیدن به مراکز تجاری اروپایی
نقشه استانبول

شما کدام بخش را برای زندگی در استانبول انتخاب می‌کنید؟

 

کدام طرف را باید برای زندگی در استانبول انتخاب کنید؟

 تصمیم گیری در اینکه در کدام سمت استانبول زندگی کنید به ترجیحات شخصی و سبک زندگی شما بستگی دارد. اگر به راحتی، مدرنیته و سبک زندگی جهانی اهمیت می دهید، طرف اروپایی ممکن است انتخاب بهتری برای شما باشد. با این حال، اگر روش زندگی آرام‌تر، سنتی‌تر و هزینه‌های زندگی کمتر را ترجیح می‌دهید، بخش آسیایی مناسب‌تر است.

یکی دیگر از عواملی که باید در نظر بگیرید محل کار یا مدرسه فرزندان شما است. اگر در بخش اروپایی کار یا تحصیل می کنید، زندگی در سمت آسیایی ممکن است به معنای یک رفت و آمد طولانی و خسته کننده باشد. به طور مشابه، اگر در سمت آسیایی کار یا تحصیل می کنید، زندگی در سمت اروپایی ممکن است عملی نباشد.

صرف نظر از اینکه کدام سمت را انتخاب می کنید، برخی از جنبه های زندگی در استانبول وجود دارد که در سراسر شهر یکسان است. استانبول شهر زیبایی ها منحصر به فرد است، جایی که شرق با غرب و قدیم با جدید ملاقات می کند. این شهر با تاریخ و فرهنگ غنی است که هر روز می توانید چیزهای جدیدی برای کشف پیدا کنید.

نتیجه

زندگی در استانبول تجربه ای است که مانند هیچ تجربه دیگری نیست و ترکیبی بی‌نظیر از فرهنگ، تاریخ و سبک زندگی را ارائه می دهد. انتخاب اینکه آیا در طرف اروپایی یا آسیایی زندگی کنید به ترجیحات و اولویت های شخصی شما بستگی دارد.

درخواست خدمات مشاوره تخصصی

کارشناسان لینکین آماده کمک به شما هستند. می‌توانید از ظریق واتس‌اپ یا فرم تماس وب‌سایت با ما در ارتباط باشید.

 
سوالی دارید؟

کارشناسان لینکین آماده کمک به شما هستند. می‌توانید از ظریق واتس‌اپ یا فرم تماس وب‌سایت با ما در ارتباط باشید.

 
اشتراک‌گذاری
فیسبوک
توییتر
تلگرام
واتس‌اپ
پرینت صفحه
مهاجرت، زندگی و سرمایه‌گذاری در ترکیه

Investment in Turkey

اشتراک خبرنامه رایگان

برای دریافت آخرین خبرها،‌ پیشنهاد‌ها و مقالات ایمیل خود را وارد کنید

ارتباط با ما

Barbaros Mahallesi, Moreleylak Sk. No:2B , Andromeda Residence 34756 Ataşehir/İstanbul

© تمامی حقوق برای لینکین ترکیه محفوظ است. ۱۳۹۹ – ۱۴۰۳

پروژه با موفقیت به صفحه مقایسه افزوده شد.

حداکثر ۳ پروژه را می‌توانید با یکدیگر مقایسه کنید.