جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آیا ترکیه ارزان ترین کشور برای خرید ملک است؟

فهرست عناوین مقاله
درخواست مشاوره :
ارزان ترین کشور برای خرید ملک
آخرین به‌روزرسانی مطلب:
؟ برای پاسخ دادن به این سوال، ما قیمت ملک در کشورهای دیگر را بررسی کردیم و نتیجه آن را در این مقاله به شما ارائه می‌کنیم.
فهرست عناوین مقاله

مشتریان اغلب از ما می‌پرسند که آیا ترکیه ارزان ترین کشور برای خرید ملک است؟ برای پاسخ دادن به این سوال، ما قیمت ملک در کشورهای دیگر را بررسی کردیم و نتیجه آن را در این مقاله به شما ارائه می‌کنیم. اما قبل از ورود به موضوع، نکته‌ای که متوجه شدیم این است که اگر می‌خواهید در خارج از کشور ملکی خریداری کنید، باید فاکتورهای دیگری به جز قیمت را هم مدنظر قرار دهید.

برای مثال در این بررسی قیمت املاک سرتاسر دنیا، کشور کره شمالی با ارزان‌ترین قیمت‌ها، به شما امکان خرید و فروش املاک را می‌دهد. اما زندگی در این کشور، آرزوی کمتر کسی است. پس به احتمال قوی از لیست گزینه‌های شما حذف خواهد شد. قبل از هرکاری، وضعیت سیاسی هر کشوری که می‌خواهید برای سرمایه‌گذاری ملک انتخاب کنید را بررسی نمایید. پایدار بودن سیستم دولتی یک کشور می‌تواند تعیین کننده بسیاری از فاکتورهای دیگر باشد. در غیر اینصورت ممکن است در آینده دچار مشکل شوید.

به غیر از این نکات، 7 فاکتور دیگر هم هستند که در هنگام پیدا کردن ارزان ترین کشور برای خرید ملک باید مدنظر قرار دهید.

ارزان ترین کشور برای خرید ملک – فاکتورهایی که باید در نظر گرفت

هزینه خرید

به غیر از مبلغی که باید برای خرید خود ملک – اعم از خانه یا زمین – بدهید، حواس‌تان به سایر هزینه‌های هم باشد. برای مثال هزینه استخدام وکیل، مترجم، دفتر اسناد رسمی، تمبر مالیاتی، عوارض و هزینه‌های آژانس املاک.

آیین نامه‌های قانونی

اگر متوجه شدید که ملک مورد نظر موروثی یا استیجاری است، وضعیت مالکیت قانونی آن را نیز بررسی کنید. خصوصاً اگر می‌خواهید یک آپارتمان بخرید. برای مثال در ترکیه، صاحبان آپارتمان‌ها می‌بایست به قانون مالکیت مشترک ساختمان وفادار بمانند. این قانون مشخص می‌کند که فضاهای مشاع در ساختمان چگونه باید مورد استفاده قرار گیرد و مدیریت شود.

answering questions 2 آیا ترکیه ارزان ترین کشور برای خرید ملک است؟

فرایند خرید

اگرچه اغلب افراد برای خرید ملک از یک وکیل کمک می‌گیرند اما لازم است که شخصاً هم به مراحل و فرایند ثبت سند و نقل و انتقالات مسلط باشید. در کشورهایی مانند ترکیه، این فرایند طی سه هفته نهایی می‌شود. مگر اینکه بخواهید ملک را اجاره هم بدهید. اما در سایر کشورها این پروسه ممکن است ماه‌ها به طول بیانجامد.

هزینه‌های جاری

در کنار مواردی که گفته شد، بررسی کنید که برای یک سال آینده، چه مقدار پول باید کنار بگذارید. از هزینه قبوض آب و برق و گاز گرفته تا عوارض و مالیات. اگر قصد خرید آپارتمان را دارید، باید ماهانه هزینه شارژ ساختمان را نیز در نظر بگیرید و بودجه‌ای جداگانه برای نگهداری ساختمان نیز داشته باشید.

هزینه‌های نوسازی

گاهی اوقات بعضی از کیس‌های خرید ملک آنقدر ارزان هستند که انگار مشکلی دارند. وقتی قصد سرمایه‌گذاری در ملک را دارید، باید قبل از خرید یک ارزیابی یا گزارش مستقل از وضعیت خانه یا آپارتمان مورد نظر بگیرید. در ترکیه، خانه‌های سنگی قدیمی را می‌توانید با قیمتی استثنائی خریداری کنید. اما هزینه‌های نوسازی چنین خانه‌هایی، دوبرابر قیمت خود ملک خواهد بود. به علاوه این خانه‌ها ممکن است اسنادی که خانه‌های مدرن دارند را نداشته باشند و نتوانید بعضی از کارهای قانونی را تکمیل کنید.

وضعیت محله

تقریباً در همه شهرهای دنیا، بعضی از محله‌ها بهتر و در نتیجه گران‌تر از سایر قسمت‌های شهر هستند. قیمت خانه و آپارتمان هم در محله‌های پایین شهر معمولاً ارزان‌تر است. اما به جای تمرکز روی ارزان‌ترین محله یا ارزان‌ترین کشور برای خرید ملک، کمی وقت بگذارید و وضعیت این لوکیشن‌ها را هم بررسی کنید. مطمئن شوید که امکانات و شرایط محل انتخابی شما، با انتظارات‌تان همخوانی دارد.

ortaalan property 6 300x200 1 آیا ترکیه ارزان ترین کشور برای خرید ملک است؟

پتانسیل سرمایه‌گذاری

اگر هدف اصلی شما از خرید ملک در کشور دیگر، سرمایه‌گذاری و رسیدن به سود است، مواردی همچون زیرساخت قانونی و امکان توسعه محله را هم مدنظر قرار دهید. همیشه در جایی سرمایه‌گذاری کنید که بهترین نتیجه را به دنبال داشته باشد. آژانس‌های املاک محلی خوب معمولاً اطلاعات به روزی از پروژه عمرانی منطقه دارند که می‌توانید از اطلاعات آنها استفاده کنید. گرچه سرمایه‌گذاری ملک در کشورهای خارجی، یک سرمایه‌گذاری کوتاه مدت نباید باشد. سود اینکار در میان مدت یا طولانی مدت خود را نشان می‌دهد.

از کجای ترکیه ملک خریداری کنیم؟

در کنار فاکتورهایی که تا اینجا برای انتخاب ارزان ترین کشور برای خرید ملک به آنها اشاره کردیم، حالا بحث قیمت جایگاه مهمی پیدا می‌کند. با توجه به بررسی‌های انجام شده در این‌باره، همچنان کشور ترکیه بهترین مقصد برای سرمایه‌گذاری ملک به نظر می‌رسد. گرچه بخش‌های گران قیمتی مانند محله بشیکتاش استانبول هم برای انتخاب وجود دارند، اما اگر استانبول انتخاب شما برای خرید خانه و آپارتمان است، از نواحی مرکزی شهر دور شوید و به سمت بخش‌های اروپایی مانند اسنیورت بروید.

این محله‌ها به لطف پروژه‌های بزرگی مانند فرودگاه استانبول و پروژه‌های محلی دیگری برای مدرنیزه کردن جاده‌ها، بهبود دسترسی مترو و ساخت خانه‌های باکیفیت و مدرن، یکی از گزینه‌های خوب برای سرمایه‌گذاری به حساب می‌آیند. به علاوه بسیاری دیگر از شهرهای ترکیه که برای خرید خانه با بودجه کم، مناسب هستند. سه مورد از پرطرفدارترین‌های آنها را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

آنالیا

در شرقی‌ترین نقطه منطقه آنالیا، تراکم پیشنهادات ملکی طی سال‌های اخیر زیاد بوده و به خاطر استقبال گسترده‌ای که از این منطقه شده، قیمت‌ها نیز رشد خوبی داشته‌اند. محله‌هایی مانند محمودلر هنوز هم قیمت خوبی دارند و شما می‌توانید یک آپارتمان مناسب را با شروع قیمت 50 هزار یورو خریداری کنید. طی فصل‌های گردشگری، خیل عظیم توریست‌ها به سمت سواحل این منطقه سرازیر می‌شوند که فرصت‌های خوبی را برای ایجاد یک جامعه چند ملیتی – چند فرهنگی در اختیار شما می‌گذارد.

ترابزون

در حالی که بیشتر سرمایه گذاران اروپایی برای خرید ملک در ترکیه به سراغ مناطق اژه‌ای و مدیترانه‌ای می‌روند، خریداران خاورمیانه‌ای بیشتر به نواحی شمالی‌تر مانند ترابزون علاقه‌مند هستند. به دلیل شباهت‌های فراوانی که در فرهنگ و سنت‌های این نواحی با کشورهای همسایه وجود دارد و همچنین نزدیکی آن به مرز گرجستان. جاذبه‌های گردشگری مهم این منطقه هم صومعه‌سرای سوملا و دریاچه اوزونگل است. قیمت ملک در این قسمت از کشور ترکیه، حدود 40 هزار یورو می‌باشد.

oludeniz copy 3 آیا ترکیه ارزان ترین کشور برای خرید ملک است؟

فتحیه

با توجه به جایگاهی که فتحیه در صنعت گردشگری و توریسم دارد، بسیار تصور می‌کنند که قیمت خرید ملک در این بخش، بسیار بالا باشد. اما گزارش‌های ما نشان داده که بازار دست اول خوبی در فتحیه وجود دارد که قیمت‌های آن از 60 هزار دلار برای یک واحد آپارتمان، شروع می‌شود. خریداران می‌توانند با سرمایه‌گذاری در این منطقه، از شبکه حمل و نقل ارزان و سر وقت، به علاوه‌ی مراکز خرید و رستوران‌های خوب، لذت ببرند.

برای اینکه متوجه شوید آیا ترکیه ارزان ترین کشور برای خرید ملک است یا نه، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به آگهی‌های موجود برای خرید آپارتمان و ویلا در سایت ما بیندازید. هر کدام از فایل‌های موجود شامل لوکیشن، قیمت، ویژگی‌های ملک و امکانات مقایسه بین سایر آگهی‌ها است که می‌تواند در این فرایند شما را کمک کند. چنانچه سوالی درباره هرکدام از بخش‌های آگهی‌ها داشتید می‌توانید با همکاران ما در بخش پشتیبانی تماس بگیرید یا سوال خود را در قالب نظر، در انتهای این صفحه برای ما بنویسید. از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید، سپاسگزاریم.

درخواست خدمات مشاوره تخصصی

کارشناسان لینکین آماده کمک به شما هستند. می‌توانید از ظریق واتس‌اپ یا فرم تماس وب‌سایت با ما در ارتباط باشید.

 
سوالی دارید؟

کارشناسان لینکین آماده کمک به شما هستند. می‌توانید از ظریق واتس‌اپ یا فرم تماس وب‌سایت با ما در ارتباط باشید.

 
اشتراک‌گذاری
فیسبوک
توییتر
تلگرام
واتس‌اپ
پرینت صفحه

مهاجرت، سرمایه‌گذاری و زندگی در ترکیه

Investment in Turkey

اشتراک خبرنامه رایگان

برای دریافت آخرین خبرها،‌ پیشنهاد‌ها و مقالات ایمیل خود را وارد کنید

تماس با ما

Barbaros Mahallesi, Moreleylak Sk. No:2B , Andromeda Residence 34756 Ataşehir/İstanbul

© تمامی حقوق برای لینکین ترکیه محفوظ است. ۱۳۹۹ – ۱۴۰۲

پروژه با موفقیت به صفحه مقایسه افزوده شد.

حداکثر ۳ پروژه را می‌توانید با یکدیگر مقایسه کنید.