جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

راهنمای خرید ملک در ترکیه

فهرست عناوین مقاله
درخواست مشاوره :
راهنمای خرید ملک در ترکیه
آخرین به‌روزرسانی مطلب:
فهرست عناوین مقاله

روزانه سوالات زیادی درباره خرید ملک در ترکیه از ما می‌شود. به همین خاطر تصمیم گرفتیم در این راهنمای جامع خرید ملک در ترکیه، به رایج‌ترین سوالات شما پاسخ دهیم. ما تمام اطلاعات مورد نیاز که به شما کمک می‌کند تصمیم بهتر و دقیق‌تری برای زندگی یا سرمایه‌گذاری در ترکیه بگیرید را گردآوری کرده‌ایم. مواردی همچون فرایند خرید ملک، مسائل قانونی، فضای سرمایه‌گذاری در ترکیه و موضوعات مرتبط دیگر.

اگر احساس کردید موضوعی ناگفته باقی مانده، با ما در تماس باشید تا توضیحات تکمیلی به این راهنما اضافه و اطلاعات این مقاله تکمیل شود.

چرا سرمایه گذاری در ترکیه؟

اقتصاد ترکیه روز به روز قدرت بیشتری می‌گیرد و این کشور حالا یکی از برترین قدرت‌های اقتصادی منطقه و جهان به حساب می‌آید. به لطف نرخ تقریباً ثابت تورم، نرخ بهره مطلوب تسهیلات وام، GDP یا تولید ناخالص داخلی بالا و جمعیت جوان و مستعد، تقاضا برای خرید و فروش ملک در این کشور همیشه بالاست. املاک استانبول و همینطور بخش‌های مدیترانه‌ای ترکیه، حالا بیشترین درخواست را در نیمکره شمالی دارند.

خرید ملک در ترکیه چگونه انجام می‌شود؟

مواجه شدن با رشد تعداد خریداران آن طرف آبی، دولت این کشور اخیراً به سمت ساده‌سازی فرایند خرید ملک در ترکیه گام برداشته است. گرچه حالا از هر زمان دیگری خرید ملک در ترکیه ساده‌تر شده است اما بهتر است از آخرین اطلاعات لازم برای طی کردن این مراحل آگاه باشید تا هیچ نگرانی از بابت خرید و فروش ملک در یک کشور غریبه احساس نکنید. این راهنمای گام به گام خرید ملک در ترکیه دقیقاً چیزی است که به شما این اطمینان را می‌دهد که همه چیز به بهترین شکل پیش خواهد رفت.

چه کسانی می‌توانند در ترکیه ملک بخرند؟

بازار خرید و فروش ملک در ترکیه، حالا بیشتر از هر زمان دیگری به روی تعداد زیادی از اتباع خارجی باز است. آن هم به خاطر تغییرات خوبی که در سیستم قانونی این کشور به وجود آمد که محدودیت‌های قبلی را برداشته و تعداد ملیت‌هایی که می‌توانند در ترکیه، ملک بخرند را به 129 عدد افزایش داده است. این قانون تا همین حالا هم بسیار مورد استقبال قرار گرفته و افزایش چشمگیری در این صنعت ایجاد کرده است.

هزینه‌های خرید ملک در ترکیه

تمبر مالیاتی، هزینه‌های وکیل، هزینه‌های آژانس و سایر هزینه‌های ریز و درشت می‌توانند مبلغ قابل توجهی را شکل دهند. پیشنهاد می‌کنیم که حدود 8 درصد بیشتر از مبلغی که برای خرید ملک در نظر گرفته‌اید برای هزینه‌های جانبی در نظر بگیرید.

اخذ اقامت ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری

با خرید یک ملک 250 هزار دلاری، اتباع خارجی می‌توانند اقامت دائم ترکیه را دریافت کنند. البته از طریق گزینه‌های دیگری مانند سرمایه‌گذاری یا راه‌اندازی کسب و کار نیز، چنین امکانی وجود دارد.

turkish citizenship 5 2 1 1 راهنمای خرید ملک در ترکیه

سند حقوقی ترکیه چیست؟ حتماً بخوانید

TAPU یا سند حقوقی ترکیه، یک سند قانونی مهم است که مالکیت یک ملک را مشخص می‌کند. سند حقوقی ترکیه شامل اطلاعاتی درباره خریدار و ملک می‌شود. این اطلاعات توسط اداره کل ثبت و اسناد کشور تایید، ثبت و بایگانی می‌شود.

مدیریت و نگهداری از ملک جدید در ترکیه و پرداخت هزینه‌های لازم

وقتی با موفقیت ملک مورد نظر خود را خریدید، باید شرایط نگهداری آن را هم بدانید. ارزش یک ملک درست نگهداری شده می‌تواند روز به روز افزایش پیدا کند در حالی که با سهل‌انگاری شاید ارزش اولیه ملک هم از بین برود. خبر خوب اینکه نگهداری و مدیریت خانه در ترکیه چندان گران نیست. شما می‌توانید خدمات لازم را از کمپانی‌های فعال در این کشور دریافت کنید تا سرویس‌های مورد نیاز را به صورت سالیانه با قیمتی حدود 600 یورو در سال برای یک آپارتمان، انجام دهند.

beylikduzu villa 1 300x200 2 راهنمای خرید ملک در ترکیه

خرید ملک در ترکیه از طریق شرکت‌ها

بعضی از مردم برای خرید ملک در ترکیه از طریق شرکت‌های مربوطه اقدام می‌کنند. این روش هم مزایایی دارد خصوصاً برای آن دسته از اتباعی که جزو کشورهای مشترک‌المنافع با ترکیه نیستند. در هر صورت اگر قصدتان این است که مراحل خرید ملک در ترکیه را از طریق شرکتی انجام دهید باید با دقت نسبت به اختیارات آنها و اطلاعاتی که در اختیارشان قرار می‌دهید، اقدام کنید.

آیا برای خرید ملک در ترکیه نیاز به وکیل دارم؟

گاهی بعضی از افراد اسیر کلاهبرداری‌هایی می‌شوند که فقط با استخدام یک وکیل، هیچ وقت پیش نمی‌آمد و استرس مالی و در نتیجه به هم ریختگی برای آنها به دنبال نمی‌داشت. داشتن وکیل حقوقی در مراحل خرید ملک در ترکیه نه تنها در زمان شما صرفه‌جویی کرده و فرایند این کار را ساده‌تر می‌کند، بلکه به شما کمک می‌کند که درگیر مسائلی مانند کلاهبرداری نشوید.

حدود اختیارات وکیل در ترکیه

برای تکمیل فرایند خرید ملک در ترکیه از وطن خود، باید از وکیلی استفاده کنید که از سمت شما اختیاراتی دارد. او نماینده شماست و مراحل ضروری برای ثبت معامله را انجام می‌دهد. پس هم در انتخاب وکیل و هم در اختیار قرار دادن اطلاعات خود به او، مراقب باشید.

مسائل مالی خرید و فروش ملک در ترکیه

تا زمانی که اعتبار مناسب و گواهی تمکن مالی داشته باشید، احتمالاً مشکلی در بخش مالی برای خرید ملک در ترکیه نخواهید داشت. با حداقل 30 درصد پیش پرداخت و واجد بودن سایر شرایط، شما امکان انجام هر نوع معامله ای از طریق بیشتر موسسات مالی اروپایی و آسیایی را خواهید داشت.

مجوز اقامت در ترکیه

به عنوان بخشی از برنامه دولت در جهت آسان سازی فرایند خرید ملک در ترکیه، صاحبان ملک در این کشور  امکان دریافت مجوز اقامت سالانه را خواهند داشت. بعد از اینکه سال اول را سپری کردید، می‌توانید این مجوز را تمدید کرده و یک ویزای اقامتی پنج ساله دریافت کنید. فرایند دریافت ویزای اقامت همیشگی هم تا حد زیادی مشخص و آسان است.

ویزای کاری در ترکیه

تمام اتباع خارجی می‌بایست برای کار در ترکیه، ویزای کاری داشته باشد. شرکت شما با اسپانسر کاری شما باشد تا بتوانید در ترکیه کار و فعالیت کنید.

چگونه یک کسب و کار در ترکیه راه‌اندازی کنیم؟

ترکیه در حال حاضر حجم زیادی از سرمایه‌گذاران خارجی را جذب می‌کند و تعداد کارفرمایانی که شرکت خود را در این کشور راه‌اندازی می‌کنند، هر روز بیشتر می‌شود. راه‌اندازی یک کسب و کار در کشوری جدید می‌تواند چالش‌های خود را به همراه داشته باشد. اگر قصد دارید شرکت خود را به ترکیه انتقال دهید، باید تمام قوانین این کشور درباره مالیات، اختلاف فرهنگی و ساختار اداری را بشناسید.

به همراه آوردن حیوان خانگی در ترکیه

آوردن حیوان خانگی به ترکیه ساده‌تر از آن چیزی است که فکرش را بکنید. منتها می‌بایست تمامی واکسن‌های او را به صورت مرتب زده باشید و یک پاسپورت یا کارت شناسایی برایش بگیرید. با این شرایط، وارد کردن حیوان خانگی به ترکیه کار آسانی خواهد بود.

آوردن خودرو خود به ترکیه

ماشین جزو وسیله‌های لاکچری در ترکیه به حساب می‌آیند. چرا که هزینه‌های خودرو مانند سوخت و عوارض جاده‌ای می‌تواند تا سه برابر بیشتر از چیزی باشد که شما در کشور خود پرداخت می‌کردید. بسیاری از خریداران خارجی ملک در ترکیه، فکر می‌کنند می‌تواند از خودروی خود در این کشور هم استفاده کنند و حتی از کشور خود تا ترکیه با همان خودرو بیایند. اما باید توجه داشته باشید که گاهی خریدن یک خودروی جدید در ترکیه به مراتب ارزان‌تر و ساده‌تر از وارد کردن خودروی قبلی شما خواهد بود.

مالیات وارده بر ملک در ترکیه

اگر قصد خرید ملک در ترکیه را دارد باید حداقل دانش لازم درباره قوانین مالیات و نحوه اعمال آن برای یک سرمایه‌گذار خارجی را بدانید. اگر یک کسب و کار در ترکیه راه‌اندازی می‌کنید یا قصد دارید از طریق اجاره دادن ملک خود، درآمد جانبی داشته باشید، مهم است که قوانین مالیاتی را بشناسید تا دورنمای خوبی از سود و زیان این معاملات به دست بیاورید.

مالیات بر عایدات سرمایه برای خانه در ترکیه

مالیات بر عایدات سرمایه در واقع مالیاتی است که شما در هنگام فروش ملک خود تا 5 سال بعد از تاریخ خرید، باید بپردازید. شما بعد از اینکه ارزش خرید و فروش مشخص شد، باید روی هرگونه سودی که بدست آورده‌اید، مالیات بدهید. پس با آگاهی از قوانین مالیاتی، معاملات خود را انجام دهید.

معافیت مالیات بر ارزش افزوده هنگام خرید ملک در ترکیه

مالیات بر ارزش افزوده می‌تواند هزینه قابل توجهی برای اتباع خارجی به حساب بیاید. اگرچه تا‌کنون قانونی مبنی بر اینکه سرمایه‌گذاران خارجی می‌بایست برای خرید ملک در ترکیه هزینه مالیات بر ارزش افزوده بپردازند، صادر نشده است.

سفرهای پیش درآمد خرید

یک سفر به قصد دیدن ملک و محله مورد نظر که می‌خواهید در آن سرمایه‌گذاری کنید، می‌تواند این شانس را به شما بدهد که از تصمیم خود مطمئن شوید. ببینید آیا ترکیه همان کشوری است که شما می‌خواهید با خانواده خود به آن مهاجرت کنید. شما می‌توانید با هزینه‌ای نه چندان زیاد چند روزی بین مردم ترکیه زندگی کنید و از فرصت‌هایی که برای شناخت این فرهنگ و کشور برای شما پیش می‌آید نهایت بهره را ببرید. این سفر را می‌توانید پیش درآمدی برای زندگی و سرمایه‌گذاری در ترکیه بدانید.

fethiye راهنمای خرید ملک در ترکیه

تور مجازی املاک

به لطف تکنولوژی‌های مدرن، حالا می‌شود بسیاری از ملک‌های موجود برای فروش را با استفاده از تور مجازی دید. این ویژگی برای آن دسته از افرادی که امکان سفر به کشور ترکیه و بررسی حضوری ملک مورد نظر خود را ندارند، کاربردی است. البته چنین قابلیتی برای تمامی آگهی‌های ملک در ترکیه موجود نیست.

virtual property tour in turkey راهنمای خرید ملک در ترکیه

چنانچه شما عزیزان قصد خرید ملک در ترکیه را دارید اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید، همکاران ما در خدمت شما هستند تا راهنمایی لازم را به شما ارائه کنند. بازار رو به رشد سرمایه ملکی در ترکیه، فرصت خوبی را برای سرمایه‌گذاران خارجی فراهم آورده تا بتوانند راحت‌تر از قبل ملک بخرند یا کسب و کار خود را در این کشور راه‌اندازی کنند. شما هم بهتر است تا دیر نشده از این فرصت استفاده کنید و با یک خرید خوب، آینده‌ای مطمئن برای خود بسازید. از اینکه همراه ما بودید سپاسگزاریم.

درخواست خدمات مشاوره تخصصی

کارشناسان لینکین آماده کمک به شما هستند. می‌توانید از ظریق واتس‌اپ یا فرم تماس وب‌سایت با ما در ارتباط باشید.

 
سوالی دارید؟

کارشناسان لینکین آماده کمک به شما هستند. می‌توانید از ظریق واتس‌اپ یا فرم تماس وب‌سایت با ما در ارتباط باشید.

 
اشتراک‌گذاری
فیسبوک
توییتر
تلگرام
واتس‌اپ
پرینت صفحه
مهاجرت، زندگی و سرمایه‌گذاری در ترکیه

Investment in Turkey

اشتراک خبرنامه رایگان

برای دریافت آخرین خبرها،‌ پیشنهاد‌ها و مقالات ایمیل خود را وارد کنید

ارتباط با ما

Barbaros Mahallesi, Moreleylak Sk. No:2B , Andromeda Residence 34756 Ataşehir/İstanbul

© تمامی حقوق برای لینکین ترکیه محفوظ است. ۱۳۹۹ – ۱۴۰۳

پروژه با موفقیت به صفحه مقایسه افزوده شد.

حداکثر ۳ پروژه را می‌توانید با یکدیگر مقایسه کنید.