جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سرمایه گذاری ملک به صورت بین المللی | چرا بازار ترکیه را نباید از دست داد؟

فهرست عناوین مقاله
درخواست مشاوره :
آخرین به‌روزرسانی مطلب:
اما سرمایه گذاری ملک به صورت بین المللی در ترکیه، از همه نظر به نفع شماست. این را فقط ما نمی‌گوییم. آمارها در سال 2019 نشان می‌دهند که بیش از 45 هزار خانه توسط اتباع خارجی خریداری شده‌اند.
فهرست عناوین مقاله

برای سرمایه گذاری ملک به صورت بین المللی، بازار ترکیه پر است از فرصت‌های خوب. از ویلاهای زمین گلف‌دار 5 ستاره گرفته تا آپارتمان‌های لاکچری کنار ساحل. اما هر سرمایه‌گذاری می‌داند که برای رسیدن به سود مناسب، باید قبل از خرید ملک، تحقیقات لازم را انجام داد. بررسی نمودارها، پیش بینی‌ها و لوکیشن قرارگیری ملک، تنها بخشی از فاکتورهای مهمی است که باید در نظر بگیرید.

اما سرمایه گذاری ملک به صورت بین المللی در ترکیه، از همه نظر به نفع شماست. این را فقط ما نمی‌گوییم. آمارها در سال 2019 نشان می‌دهند که بیش از 45 هزار خانه توسط اتباع خارجی خریداری شده‌اند. این رقم به نسبت سال گذشته خود، 14.7 درصد افزایش داشته است. فقط 20 هزار ملک در شهر استانبول توسط سرمایه‌گذاران خارجی خریداری شده‌اند. همچنین مناطق مدیترانه‌ای آنتالیا، آنکارا و شمال غربی بورسا نیز بسیار مورد توجه بوده است.

ملیت خریداران ملک در ترکیه بیشتر عراقی‌ها، ایرانیان، روس‌ها، بریتانیایی‌ها، آلمان‌ها و سایر مردم آسیایی و اروپایی بوده است. می‌بینید که سرمایه گذاری ملک به صورت بین المللی در ترکیه رواج زیادی دارد. ممکن است به خاطر پتانسیل این کشور در منطقه، صنعت رو به رشد آن و یا امکان گرفتن اقامت دائم از طریق سرمایه‌گذاری باشد که این چنین سریع، نظر خریداران را به ترکیه جذب کرده است. در این مقاله می‌خواهیم نگاهی بیندازیم به دلایلی که ممکن است اتباع خارجی ترکیه را برای سرمایه گذاری ملک به صورت بین المللی ترغیب کند.

چرا در سرمایه گذاری ملک به صورت بین المللی، ترکیه مورد توجه قرار می‌گیرد

قیمت‌های مقرون به صرفه

با وارد شدن به قرن جدید، ترکیه برنامه‌های خود را برای توسعه و بهبود صنعت املاک تعیین کرد. بانک‌ها شرایطی فراهم کردند تا مالکین بتوانند برای بازسازی و تعمیرات ساختمان‌های خود وام بگیرند، یا پیمانکاران  بتوانند آپارتمان‌های جدید بسازند تا فضا برای بازار خریداران خارجی باز شود. هدف، تبدیل املاک ترکیه به یک صنعت بیلیون دلاری بود که محقق شد.

سرمایه گذاری ملک به صورت بین المللی

گرچه در بعضی از شهرها، حجم بالای آگهی‌های فروش ملک، باعث شده که قیمت‌ها افت کند. محله محمودلر، در آنالیا چنین وضعیتی دارد. این منطقه خانواده‌های بسیاری با ملیت‌های مختلف را از سرتاسر دنیا خصوصاً اروپا به سمت خود جذب کرده و میلیون دلار سرمایه‌گذاری انجام شده است. با این وجود در طولانی مدت یا میان مدت، این سرمایه‌گذاری می‌تواند سود زیادی را به جیب مالکین بزند. آن هم به لطف فرصت‌های موجود به خاطر لوکیشن محله که کنار ساحل واقع شده است.

حجم بالای آگهی‌های مسکن

یک لیست اشباع از آگهی‌های فروش املاک در بعضی نقاط می‌تواند قیمت‌ها را پایین بیاورد و این خود، فرصتی است برای سرمایه ملک به صورت بین المللی در ترکیه. بسیاری قصد فروش ملک خود را دارند و به خاطر کم بودن تعداد خریداران در این فصل، می‌توانید با تخفیف بسیار خوبی در ترکیه سرمایه‌گذاری انجام دهید و در طولانی مدت، به سود مناسبی دست یابید. اما اگر به دنبال لوکیشن‌های پرطرفدارتر هستید، باید به سراغ ساختمان‌های جدید یا مناطقی بروید که اجازه ساخت و ساز به آنها داده نمی‌شود، مانند بخش اروپایی استانبول.

تنوع ملک‌های موجود در بازار ترکیه بسیار زیاد است. از استودیوهای کوچک تا آپارتمان‌ها و دوبلکس و پنت هاوس گرفته تا امکانات گسترده‌ای که هرکدام عرضه می‌کنند. مانند استخر شنا، ویو به باغ، باشگاه در خانه، سونا و …. یکی دیگر از دلایلی که سرمایه گذاری ملک به صورت بین المللی در ترکیه را جذاب‌تر می‌کند، بهره صفر درصد برای پلن‌های پرداختی طولانی مدت تا 5 سال است.

ارتباطات بین المللی

ترکیه بیلیون‌ها دلار هزینه ساخت و ساز جاده‌ها و بزرگراه‌های خود کرده است. یکی از مثال‌های شاخصش، اتوبان استانبول به ازمیر است که در سال 2019 بازگشایی شد و زمان سفر بین این دو شهر را به طرز چشمگیری کم کرده است. همچنین پروژه‌های راه‌های دریایی شامل بندر کونیاآلتی در منطقه آنتالیا، و یک تفرجگاه ساحلی برای جذب گردشگران بین المللی است.

گرچه بیشترین سرمایه‌‌گذاری این کشور روی فرودگاه جدید بین المللی استانبول بوده که در قسمت شمال غربی بخش اروپایی شهر واقع شده است. بعد از تکمیل این پروژه در سال 2027، این فرودگاه بزرگترین قطب پروازی با قابلیت میزبان از 150 میلیون مسافر در سال خواهد بود. همچنین با داشتن بزرگترین منطقه بدون مالیات یا Duty Free Shops، شرکت‌های حمل بار هر هفته میلیون‌ها تُن بسته را در این فرودگاه جا به جا خواهند کرد. در نتیجه سرمایه‌گذاران خارجی از سرتاسر دنیا به ترکیه فراخوانده می‌شوند.

صنعت گردشگری

در ده رتبه بالای لیست پر بازدیدکننده‌ترین کشورهای دنیا، صنعت گردشگری ترکیه جایگاه مهمی را دارند. اما این کشور قصد دارد از این هم فعال‌تر باشد و بین 3 کشور برتر دنیا قرار گیرد. این فرصت خوبی برای سرمایه گذاری ملک به صورت بین المللی خصوصاً برای افرادی است که می‌خواهند از طریق خرید و اجاره دادن ملک، درآمد جانبی داشته باشند. به ویژه در شهرهای منطقه اژه‌ای و مدیترانه‌ای که بیشتر کسب و کارها بر پایه توریسم و صنعت گردشگری بنا شده‌اند. پروازهای غیر مستقیم، تورها، جاذبه‌های دیدنی و دنیایی از مغازه‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌ها به زندگی در این شهرها، رنگ و بوی دیگری بخشیده‌اند.

istanbul 19 سرمایه گذاری ملک به صورت بین المللی | چرا بازار ترکیه را نباید از دست داد؟

فرایند خرید ملک

به نسبت بسیاری از کشورها، ترکیه فرایند بسیار ساده و سریعی برای خرید و فروش املاک دارد. شما برای سرمایه گذاری ملک به صورت بین المللی در ترکیه فقط کافیست چند برگه قانونی را پر کنید و به کمک یک وکیل مجرب و کمی هزینه، صاحب اولین ملک خود در کشوری دیگر شوید. با اینکه فرایند خرید ملک در این کشور بسیار ساده است و احتمالاً خودتان به تنهایی هم از پسش بربیایید، اما توصیه می‌کنیم از یک وکیل یا مشاور کمک بگیرید تا کارهای مالی و اداری را به جای شما انجام دهند.

اگر از نظر تامین هزینه خرید ملک در ترکیه مشکلی ندارید، با کمی جستجو بین آگهی‌های فروش املاک در این کشور، مورد مناسب خود را انتخاب می‌کنید و نهایتاً تا سه هفته بعد، سند مالکیت و کلید خانه دست شماست. ما در این مسیر همراه شما هستیم تا اگر سوالی داشتید یا راهنمایی خواستید، بدون مشکل کار خود را پیش ببرید.

اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری ملک به صورت بین المللی

اگر بیش از 250 هزار دلار پول برای سرمایه گذاری دارید، می‌توانید برای اخذ اقامت دائم ترکیه نیز اقدام کنید. این قانون شامل شما، همسر و فرزندان شما هم می‌شود که تمامی حقوق برای زندگی، تحصیل و کار در ترکیه را خواهند داشت. تنها شرط این است که ملک خریداری شده را حداقل برای سه سال نگه دارید و نفروشید. به علاوه یک متخصص می‌بایست ارزش ملک شما را تخمین بزند و بر اساس آن پروسه اقامت شما آغاز شود. بدون شک ترکیه با این ویزای طلایی که به اتباع خارجی می‌دهد، گوی سبقت را از سایر کشورها ربوده است.

سرمایه گذاری ملک به صورت بین المللی

نکات تکمیلی

همانطور که متوجه شدید، فرصت‌های سرمایه گذاری ملک به صورت بین المللی در ترکیه بسیار زیاد است.  برای خرید یک ملک در ترکیه هم نیاز به سرمایه هنگفتی ندارید. اما نکته مهم دیگر، هدف شما از سرمایه‌گذاری است. نسبت به این هدف، ما می‌توانیم به شما شهرهای مختلف ترکیه را پیشنهاد کنیم. برای مثال اگر قصد شما از خرید ملک در ترکیه، صرفاً سرمایه‌گذاری برای رسیدن به سود مالی باشد، خرید از منطقه اروپایی استانبول گزینه خوبی است. اما قبل از پایان، اجازه بدهید نگاهی به ویژگی‌های مهم شهرهای استانبول، بورسا و آنتالیا بیندازیم.

استانبول

محله‌های خوب، در کنار مسیرهای حمل و نقل سریع، فرودگاه جدید استانبول و راه کانال آبی که قرار است به زودی افتتاح شود، همگی نشان از پتانسیل بالای سرمایه‌گذاری در این شهر دارد. مزیت استانبول نسبت به سایر شهرهای کشور ترکیه این است که بسیاری از توسعه‌دهندگان و مجریان ساخت و ساز، پلن‌های بازپرداختی طولانی مدت تا 5 سال بدون سود دارند که می‌توانید از آنها استفاده کنید. به علاوه تخفیفات فوق‌العاده که برای بعضی از املاک قرار داده می‌شود که فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری خواهد بود.

سرمایه گذاری ملک به صورت بین المللی

بورسا

بسیاری از خریداران از خاورمیانه، به دلیل شباهت فرهنگ و آب و هوا، به سراغ نواحی اژه‌ای و مدیترانه‌ای بورسا برای سرمایه‌گذاری ملک می‌روند. قیمت هر متر مربع زمین در این منطقه کاملاً مقرون به صرفه است و با صنعت رو به رشد گردشگری این شهر، فضا برای رشد قیمت هم وجود دارد. خصوصاً که ترکیه قصد دارد توریسم اسکی را در این کشور گسترش دهد و بورسا به خاطر داشتن کوه‌های اولوداگ، نقش مهمی در این طرح ایفا می‌کند. این منطقه ترکیبی از یک زندگی شهری در کنار طبیعتی زیبا و تفریحات ساحلی را برای شما فراهم می‌کند.

آنتالیا

اگر دو شهر قبلی نظر شما را جلب نکرد، آنتالیا هم گزینه خوبی است. به ویژه برای افرادی که به دنبال شهرهای ساحلی هستند. بسیاری از سرمایه‌گذاران همین حالا هم شروع به خرید ملک در ساحل کونیاآلتی کرده‌اند که هم قیمت مناسب و هم آینده خوبی دارد. سایر نقاط چشمگیر برای سرمایه‌گذاری در این منطقه، آنالیا، کِمِر، بِلِک که به پایتخت گلف معروف است و منطقه کلکان است که ویلاهای بازسازی شده لاکچری در آن پیدا می‌شود.

برای شروع، توصیه می‌کنیم از بین صدها آگهی املاک موجود در سایت ما، خانه مدنظر خود را انتخاب کنید و باقی مراحل را به ما بسپارید. از اینکه همراه ما بودید، سپاسگزاریم.

درخواست خدمات مشاوره تخصصی

کارشناسان لینکین آماده کمک به شما هستند. می‌توانید از ظریق واتس‌اپ یا فرم تماس وب‌سایت با ما در ارتباط باشید.

 
سوالی دارید؟

کارشناسان لینکین آماده کمک به شما هستند. می‌توانید از ظریق واتس‌اپ یا فرم تماس وب‌سایت با ما در ارتباط باشید.

 
اشتراک‌گذاری
فیسبوک
توییتر
تلگرام
واتس‌اپ
پرینت صفحه
مهاجرت، زندگی و سرمایه‌گذاری در ترکیه

Investment in Turkey

اشتراک خبرنامه رایگان

برای دریافت آخرین خبرها،‌ پیشنهاد‌ها و مقالات ایمیل خود را وارد کنید

ارتباط با ما

Barbaros Mahallesi, Moreleylak Sk. No:2B , Andromeda Residence 34756 Ataşehir/İstanbul

© تمامی حقوق برای لینکین ترکیه محفوظ است. ۱۳۹۹ – ۱۴۰۳

پروژه با موفقیت به صفحه مقایسه افزوده شد.

حداکثر ۳ پروژه را می‌توانید با یکدیگر مقایسه کنید.